§ 1.  POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Cel imprezy

  1. Upowszechnianie sportu i aktywności fizycznej.
  2. Popularyzacja biegów górskich
  3. Wyłonienie najlepszych zawodników biegów górskich.
  4. Promocja regionu turystycznego Ziemi Kłodzkiej w Polsce i na świecie.
  5. Krzewienie świadomości ekologicznej.
  1. FestiwalDolnośląski Festiwal Biegów Górskich (w skrócie DFBG) to cykl imprez biegowych rozgrywanych na Ziemi Kłodzkiej, na różnych trasach, w różnych miejscach i w różnych dniach.
  2. Opłata startowa – opłata stanowiąca koszt wzięcia udziału w Festiwalu. Jej uiszczenie stanowi niezbędny warunek ważności dokonanego Zgłoszenia.
  3. Uczestnik – osoba pełnoletnia (w dniu Festiwalu musi mieć ukończone 18 lat), która prawidłowo wypełniła formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie Festiwalu pod adresem www.dfbg.pl (formularz zostanie udostępniony na przełomie października / listopada. Dokładny termin zostanie podany nie później niż na 7 dni przed otwarciem zapisów) lub dokonała osobistego zgłoszenia w Biurze Zawodów (podczas rejestracji przed startem – o ile pozostaną miejsca!), uiściła Opłatę startową przed startem danej edycji Festiwalu w wysokości zgodnej z Regulaminem i złożyła czytelny podpis na stosownym oświadczeniu przed startem Festiwalu.
  4. Organizator:

Fundacja MARATONY GÓRSKIE
ul. Wrzosowa 11
57-350 Kudowa-Zdrój
Tel. +48 513 423 887
Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
mBank 89 1140 2004 0000 3802 7717 9361
IBAN: PL89 1140 2004 0000 3802 7717 9361
SWIFT:BREXPLPWMBK.

Eksploris Piotr Hercog

  1. Termin, miejsce, trasa

DATA IMPREZY: 15 – 18 lipca 2021 roku
MIEJSCE: Baza Zawodów - START i META biegów znajduje się w Parku Zdrojowym przed budynkiem Domu Zdrojowego "Wojciech" w Lądku-Zdroju (ul. Plac Mariański, Lądek-Zdrój)
BIURO ZAWODÓW : Dom Zdrojowy, ul. Orla 7, Lądek-Zdrój

  1. Pytania dotyczące Regulaminu oraz Zawodów należy kierować e-mailowo na adres  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie  +48 513 423 887 .
  2. Udział w Zawodach jest dobrowolny i płatny.
  3. Nie zaleca się brania udziału w Zawodach osobom, którym stan zdrowia nie pozwala na intensywny wysiłek fizyczny, przy czym to Uczestnik jest odpowiedzialny za ocenę swoich możliwości fizycznych i stanu zdrowia.
  4. Zasady Covid-19 - w związku z panującą w ostatnim roku pandemią koronawirusa Organizator przygotował alternatywne zmiany w zasadach rozgrywania zawodów. Są to rozwiązania planowane, które zostaną wdrożone w momencie, kiedy normalny przebieg zawodów będzie niemożliwy do zrealizowania. Organizator poinformuje o ostatecznym wyborze wersji zawodów minimalnie 4 tyg. przed zawodami. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania dodatkowych zmian w Regulaminie Zawodów nawet po rozpoczęciu zapisów jeśli takie zmiany będą uzasadnione.INFORMACJE DOTYCZĄCE ALTERNATYWNYCH ZMIAN ZAZNACZONE ZOSTAŁY KURSYWĄ. 

§ 2.  TRASY

 

W skład DFBG wchodzą poniższe biegi:

1. Bieg 7 szczytów – ok. 240 km

  1. Trasa: Lądek-Zdrój – Śnieżnik – Spalona – Jamrozowa Polana – Kudowa – Szczeliniec Wlk. – Wilcza Przełęcz – Bardo – Lądek-Zdrój
  2. Start 15 lipca (czwartek) godz. 18:00*, Lądek Zdrój – Park Zdrojowy przed DZ Wojciech
  3. Limit: 52 h 
  4. Na trasie przewidziane punkty odżywcze (woda, napój izotoniczny, ciastka, słodycze, owoce) co około 15 – 20 km oraz organizator dowozi rzeczy zdeponowane przez uczestników na bufet w okolicach 67 km , 130 km trasy i 200 km ( 3 osobne przepaki).
  5. Zawodnicy którzy z różnych przyczyn będą zmuszeni do zejścia z trasy będą klasyfikowani w biegu Super Trail 130. Pod warunkiem że dotrą minimum do mety ST130, czyli Kudowy Zdroju. Dotyczy to także osób które zejdą z trasy także w jej dalszej części. Przysługuje im medal za ukończenie ST130 (odbiór wyłącznie w biurze zawodów – podczas trwania festiwalu), jednak nie będą brani pod uwagę podczas wręczania nagród dla tej trasy

2. Super Trail 130 – 130 km

  1. Trasa: Lądek-Zdrój – Śnieżnik – Spalona – Jamrozowa Polana – Kudowa-Zdrój
  2. Start 15 lipca (czwartek) godz. 18:00*, Lądek-Zdrój – park zdrojowy przed DZ Wojciech
  3. Limit: 26 h 
  4. Na trasie przewidziane punkty odżywcze (woda, napój izotoniczny, ciastka, słodycze) co około 15 – 20 km oraz organizator dowozi rzeczy zdeponowane przez uczestników na bufet w okolicach 67 km oraz depozyt na metę, (przepak - do 3 kg/osobę).
  5. Organizator zapewnia transport z mety w Kudowie Zdroju do Lądka-Zdroju (według rozkładu jazdy autobusu Organizatora opublikowanego w Informatorze Technicznym)

3. Bieg K-B-L – 110 km

  1. Trasa: po trasie 7 szczytów od : Kudowa-Zdrój – Bardo – Lądek-Zdrój
  2. Start 16 lipca (piątek) godz. 20:00*, Kudowa Zdrój – Park Zdrojowy
  3. Limit 26 h 
  4. Na trasie przewidziane punkty odżywcze (woda, napój izotoniczny, ciastka, słodycze) co około 15 – 20 km oraz Organizator dowozi rzeczy zdeponowane przez uczestników na bufet w okolicach 70 km trasy (przepak – do 3 kg/osobę.

Organizator zapewnia transport na start z Lądka-Zdroju do Kudowy Zdroju dla chętnych (wymagana deklaracja podczas zapisywania się na zawody – dodatkowa opłata 20zł/os), wyjazd : Lądek-Zdrój – piątek , godz. 17.00)

4. Bieg Ultra Trail – 68 km

  1. Trasa: Lądek-Zdrój – Przeł. Gierałtowska – Czernica – Rozdroże Zamkowe – Złoty Stok – Lądek-Zdrój
  2. Start 17 lipca (sobota) godz. 6:00*, Lądek-Zdrój – Park Zdrojowy przed DZ Wojciech
  3. Limit: 13 h 
  4. Na trasie przewidziane punkty odżywcze (woda, napój izotoniczny, ciastka, słodycze) c około 10 – 15 km

5. Złoty Maraton – 45 km

  1. Trasa: Lądek-Zdrój – Przełęcz Lądecka – Złoty Stok – Orłowiec – Lądek-Zdrój
  2. Start 17 lipca (sobota) godz.  9:00*, Lądek-Zdrój – Park Zdrojowy przy DZ Wojciech
  3. Limit: 9 h 
  4. Na trasie przewidziane punkty odżywcze (woda, napój izotoniczny, ciastka, słodycze) co około 10 km

6. Golden Mountains Trail  - GTS - 33km 

  1. Trasa: Lądek-Zdrój - Stary Gierałtów - Przełęcz Gierałtowska - Lądek-Zdrój
  2. Start: 16 lipca (piątek) godz. 15:00*, Lądek-Zdrój Park Zdrojowy naprzeciw DZ Wojciech
  3. Limit: 7 h
  4. Na trasie przewidziane 2 punkty odżywcze (woda, napój izotoniczny, ciastka, słodycze). 

7. Złoty Półmaraton – 21 km

  1. Trasa: Lądek-Zdrój – Przeł. Lądecka – Lądek Zdrój
  2. Start 17 lipca (sobota) godz. 11:00*, Lądek-Zdrój – Park Zdrojowy przed DZ Wojciech
  3. Limit: 5 h 
  4. Na trasie przewidziany 1 punkt odżywczy (woda, napój izotoniczny, ciastka, słodycze) na około 10 km trasy.

8. Trojak Trail – ok. 10 km

 

  1. Trasa: Lądek-Zdrój – masyw Góry Trojak – Lądek-Zdrój
  2. Start: 18 lipca (niedziela) godz. 10:00*, Lądek-Zdrój – Park Zdrojowy przed DZ Wojciech
  3. Limit: 3 h
  4. Na trasie przewidziane punkt odżywcze (woda, napój izotoniczny, słodycze) – na około 4 i 6 km

Zasady Covid-19

* W przypadku obowiązywania obostrzeń związanych z Covid-19, wprowadzony zostanie start interwałowy. Zawodnicy wybiegać będą ze strefy startu w odstępach 10 sekundowych. W zależności od obowiązujących obostrzeń możliwe, że zawody zostaną  podzielone na kilka edycji. Podczas zawodów prowadzona będzie klasyfikacja generalna gdzie wszystkie czasy na poszczególnych edycjach zawodów tego samego dystansu liczone będą do ogólnej klasyfikacji. Do wyników liczony jest indywidualny czas przebycia trasy przez zawodnika. 

Dokładny przebieg i profil trasy będzie zamieszczony pod zakładką TRASY ostateczna aktualizacja tras na 2021 – lipiec 2021.

§ 3.  WARUNKI UCZESTNICTWA

  1. Uczestnikiem DFBG może zostać każda osoba, która do dnia zawodów ukończy 18 lat ( nie dotyczy TRASY 10 km  - patrz Regulamin Trojak Trail ) oraz posiada ważny paszport lub dowód osobisty niezbędny do przekraczania granicy (dotyczy trasy 7 szczytów, Super Trail 130).
  2. Każdy Uczestnik po przybyciu na Zawody winien zgłosić się do biura zawodów i na podstawie wydrukowanej i wypełnionej przez uczestnika Karty Biegacza ( dostępnej w profilu Zawodnika w systemie B4sport), zawodnik otrzyma pakiet startowy, numer startowy oraz chip.  Nie będzie możliwości wydrukowania karty biegacza na miejscu w biurze zawodów.  
  3. Wszyscy zawodnicy muszą przestrzegać Regulaminu Festiwalu oraz przepisów obowiązujących w Parkach Krajobrazowych, rezerwatach przyrody, przepisów poruszania się po drogach publicznych.
  4. W Biegu Trojak Trail dopuszcza się uczestnictwo osób od 16 roku życia (za pisemną zgodą opiekunów prawnych) oraz od 12 roku życia w przypadku Klasyfikacji Rodzinnej. 
  5. Pakiety startowe można odbierać wyłącznie w biurze zawodów. W przypadku osób niepełnoletnich – pakiet startowy odbiera opiekun prawny danej osoby, który musi podpisać stosowne oświadczenie uzyskane od obsługi biura zawodów.  Oświadczenie należy pobrać ze strony internetowej zawodów TUTAJ oraz dostarczyć osobiście.
  1. Osoba pełnoletnia biorąca udział w klasyfikacji rodzinnej nie jest klasyfikowana w generalnej klasyfikacji Trojak Trail 10km. 
  2. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za nieletniego uczestnika.
  3. Organizator nie zapewnia polisy ubezpieczeniowej od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków

ZAWODNIK MUSI ZWERYFIKOWAĆ SIĘ OSOBIŚCIE W BIURZE ZAWODÓW !!!

§ 4.  ZGŁOSZENIA I OPŁATY

  1. Zgłoszenia przyjmowane będą od momentu udostępnienia na stronie dfbg.pl formularza zapisów: 17 listopada 2021 godz. 9:00.
  2. Zgłoszenia przyjęte po 1 lipca 2021, nie gwarantują otrzymania wszystkich świadczeń.
  3. Za zgłoszenie uważane jest prawidłowe wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie DFBG i wpłacenie opłaty startowej.
  4. Limit startujących osób:
  • Bieg 7 szczytów – 240 km – limit 350 osób 
  • Bieg Super Trail 130 – 130 km – limit 350 osób 
  • Bieg K-B-L – 110 km – limit 450 osób 
  • Bieg Ultra Trail – 68 km – limit 600 osób 
  • Złoty Maraton – 45 km – limit 600 osób 
  • Golden Mountains Trail GTS - limit 600 osób 
  • Złoty Półmaraton – 21 km – limit 750
  • Bieg Trojak Trail – 10 km – limit 600 osób 

5. Opłaty startowe:
wpłacone do 31 grudnia 2020 r. / wpłacone: 1 stycznia – 31 marca 2021 /1 kwietnia – 15 czerwca 2021 / wpłacone: po 15 czerwca 2021:   

  • Bieg 7 szczytów 240 km – 425 zł / 465 zł / 495 zł / 535 zł
  • Bieg Super Trail 130 km – 275 zł / 310 zł / 335 zł / 355 zł
  • Bieg K-B-L – 110 km – 240 zł / 275 zł / 310 zł / 330 zł
  • Bieg Ultra Trail 68 km -195 zł / 215 zł / 235 zł / 250 zł
  • Złoty Maraton – 45 km – 155 zł / 180 zł / 200 zł / 220 zł
  • Golden Mountains Trail GTS - 135 zł / 160 zł / 180 zł / 195 zł
  • Złoty Półmaraton – 21 km – 115 zł / 135 zł / 155 zł / 170 zł
  • Bieg Trojak Trail – 10 km – 70 zł / 80 zł / 90 zł / 100 zł

DODATKOWO, WSZYSCY ZAWODNICY MOGĄ ZAMÓWIĆ PRZY WPŁACIE WPISOWEGO KOSZULKI TECHNICZNEJ FIRMY SALOMON – ZA DODATKOWĄ OPŁATĄ 75ZŁ /SZTUKA ORAZ RĘKAWKI BIEGOWE 49 ZŁ/SZTUKA.

6. Opłatę startową należy wpłacać poprzez system online lub na konto:
Fundacja MARATONY GÓRSKIE
ul. Wrzosowa 11
57-350 Kudowa-Zdrój
Tel. +48 513 423 887
mBank 89 1140 2004 0000 3802 7717 9361
IBAN: PL89 1140 2004 0000 3802 7717 9361
SWIFT:BREXPLPWMBK.

W przypadku wpłaty na konto, w tytule wpłaty należy podać kod otrzymany w czasie rejestracji.

7. Opłata nie jest ważna, jeżeli zawodnik nie zostanie zgłoszony elektronicznie, jeżeli została dokonana po terminie lub gdy zostanie wniesiona po wyczerpaniu limitu miejsc.

8. Po zarejestrowaniu zgłoszenia i zaksięgowaniu opłaty startowej dane zawodnika zostaną opublikowane na liście zgłoszeń na stronie festiwalu. Po zaksięgowaniu wpłaty zawodnik będzie oznaczony na liście osób potwierdzonych wpisem Opłata – tak.

9. Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie do wyczerpania limitów miejsc na poszczególne biegi! Liczone jest wyłącznie pełne zgłoszenie oraz wpłata wpisowego na nasze konto. Wtedy potwierdzeniem jest nadanie numeru startowego zawodnikowi.

10. Wpisowe wpłacone po 1 lipca  2021 r. nie gwarantuje wszystkich świadczeń.

11. Zwrot opłaty startowej:

 

W przypadku rezygnacji z udziału w zawodach wpisowe zwracane będzie na rachunek bankowy nadawcy według poniższego schematu:

do 31 grudnia 2020

80%

1 stycznia - 30 kwietnia 2021

60%

1 maja - 15 czerwca 2021

40%

po 15 czerwca 2021

0%

 

12. Zawodników, którzy przenieśli swój pakiet startowy z sezonu 2020 na sezon 2021, a chcieliby otrzymać zwrot pieniędzy, obowiązuje zwrotu wpisowego w wysokości obowiązującej w momencie przepisania zgłoszenia. Chęć rezygnacji z biegu  należy zgłosić najpóźniej do 15 czerwca 2021. 

13. Przepisanie pakietu startowego na innego zawodnika:
Do dn. 30 czerwca 2021 r. jest możliwe przeniesienie opłaty startowej na innego zawodnika, przy czym pobierana jest opłata manipulacyjna w wysokości 25 zł.
Jak przepisać pakiet startowy? Informacje TUTAJ

14. Zmiana dystansu (trasy):
Zawodnik zgłoszony i opłacony może zmienić trasę – poprzez informację mailową z Organizatorem – jednak nie później niż do 30 czerwca 2021 r. Organizator nie zwraca różnicy wpisowego, gdy takowa występuje przy przenosinach na trasę krótszą. Przenosząc się na trasy dłuższe, uczestnik jest zobowiązany do uregulowania różnicy w wysokości wpisowego (z okresu jego wpłaty). Nie ma możliwości przeniesienia różnicy wpisowego na poczet zamówionej koszulki technicznej. Przepisanie się pomiędzy trasami będzie możliwe tylko w przypadku wolnych miejsc na danej trasie.  Jak przepisać się na inny dystans? Informacje TUTAJ

15. Organizator nie zwraca opłaty wpisowej osobom, które nie ukończyły zawodów lub też nie wzięły udziału w zawodach oraz nie przerzuca wpisowego na inne/kolejne zawody.

16. Pakiety z zamówioną koszulką można odebrać wyłącznie w sklepiku w  biurze zawodów. Jeżeli ktoś rezygnuje z biegu – może otrzymać zamówioną koszulkę pod warunkiem: odbioru osobistego lub odbioru przez wskazaną osobę (oświadczenie pisemne) w biurze zawodów lub poprzez informację do Organizatora do dnia 15 lipca 2021 r – wysyłka 25 zł (płatne na konto).

17. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie, w tym w szczególności związanych ze stanem epidemii COVID-19. Organizator w przypadku wprowadzenie zakazu organizowania Imprez o profilu niniejszej Imprezy przełoży termin imprezy na datę przypadającą w terminie do 13 miesięcy od dnia pierwotnej daty Imprezy. Wówczas osoby zarejestrowane i z opłaconymi pakietami zostaną przeniesione na listę startową Imprezy w nowej (zmienionej dacie) albo mogą w terminie 14 dni od dnia otrzymania maila z informacją o zmianie daty Imprezy złożyć oświadczenie o zamianie na voucher o wartości 75 % uiszczonej opłaty startowej do wykorzystania na imprezy organizowane przez Fundację do dnia 31.12.2022 roku lub zgłosić chęć zwrotu wpisowego w wysokości 60 % dokonanej opłaty startowej. Osoby które dokonały zgłoszenia, będą na bieżąco informowane o ewentualnych zmianach w regulaminie (poprzez informację na stronie WWW, na portalu Facebook lub drogą e-mailową).

§ 5.  ŚWIADCZENIA

  1. W ramach opłaty startowej organizator zapewnia:
  • medal dla wszystkich którzy ukończyli bieg;
  • pamiątkowy numer startowy;
  • zabezpieczenie medyczne oraz GOPR;
  • napoje i wyżywienie na trasie biegu,
  • posiłek po biegu (nie dotyczy trasy Trojak Trail 10km)
  • upominki od sponsorów (uzależnione od sponsorów);
  • puchary i nagrody dla najlepszych.

§ 6.  ZASADY RYWALIZACJI

Warunki uczestnictwa w zawodach

  1. Zawodnicy tras ultra (Biegu 7 Szczytów, Super Trail, K-B-L, Ultra Trail), muszą zdawać sobie sprawę z wymagań jakie stawia bieg na tak długim dystansie, non stop, w dzień i w nocy przy możliwych różnych warunkach pogodowych.
  2. Jako zawodnik jesteś odpowiedzialny za siebie samego i musisz umieć sobie radzić z problemami jakie mogą wystąpić na trasie.
  3. Na wszystkich trasach nie można wykluczyć wystąpienia ekstremalnych warunków pogodowych – temperatury w okolicach 0 st. C, silnego wiatru, ulewnego deszczu i innych zjawisk mogących występować w górach.
  4. Musisz być fizycznie i mentalnie przygotowany na ekstremalne zmęczenie, bóle brzucha, mięśni, bolesne upadki i poślizgnięcia.
  5. Odbierając numer startowy i podpisując deklarację o zapoznaniu się niniejszą publikacją świadomie deklarujesz zrozumienie idei zawodów, ryzyka jakie niesie ze sobą i deklarujesz, że startujesz na własną odpowiedzialność. Organizatorzy nie są odpowiedzialni za to, co może Ci się przydarzyć na trasie biegu, starcie czy mecie.
  6. Twoje zdjęcie i dane osobowe (imię, nazwisko, wiek, miasto, klub) może się pojawić w materiałach fotograficznych lub filmowych publikowanych na naszej stronie internetowej, facebooku, w prasie, radio, telewizji i innych mediach.
  7. Jeżeli nie będziesz przestrzegał naszego regulaminu podczas tegorocznych zawodów lub będziesz działał na negatywny wizerunek zawodów Twoje zgłoszenie na kolejne imprezy organizowane przez Fundację Maratony Górskie może zostać odrzucone.
  8. W przypadku niestosowania się do poleceń obsługi zawodów, służb medycznych i konieczności podjęcia akcji ratunkowej zostaniesz obciążony jej kosztami.

 Ochrona środowiska

Część tras przebiega przez Park Narodowy Gór Stołowych, rezerwaty przyrody, parki krajobrazowe które są zamieszkałe przez dziką przyrodę. Oczekujemy od wszystkich uczestników najwyższej dbałości o ochronę przyrody:

  1. Nie schodź z wyznaczonej trasy. W rezerwacie „Śnieżnik Kłodzki“ , „Wodospad Wilczki” oraz w Parku Narodowym Gór Stołowych jest to zabronione przez prawo, w każdym miejscu służy to ochronie przyrody i nie doprowadza do dalszej erozji szlaków turystycznych.
  2. Ze względu na ograniczanie zużycia plastiku, na bufetach nie będzie kubeczków jednorazowych, a posiłki po biegu będą wydawane do pojemników zawodników. Każdy zawodnik powinien posiadać własne naczynie i własne sztućce. Będzie można nabyć  je także w sklepiku w Biurze Zawodów. Natomiast dla tych którzy nie zdecydują się na jedzenie z naczyń wielorazowego użytku, posiłek będzie wydawany na jednorazówce, za dodatkową opłatą wysokości 1 zł (kwota uzbierana w ten sposób zostanie wykorzystana na cele ekologiczne ).
  3. Zbieranie kwiatków, zwierzątek, grzybów i kamieni jest zabronione.
  4. Skracanie trasy jest zabronione i grozi zniszczeniem środowiska naturalnego.
  5. Nie wyrzucaj żadnych śmieci, zużytych żeli, chusteczek itp. na trasie biegu. Na każdym punkcie kontrolnym będzie kosz na śmieci, gdzie będzie można wyrzucić niepotrzebny bagaż.
  6. Prosimy w pierwszej kolejności korzystać z toalet na punktach kontrolnych (oznaczonych na schemacie znakiem). Nie zostawiaj na trasie żadnych chusteczek czy papieru toaletowego.
  7. Aby zminimalizować konsumpcję energii i emisję gazów cieplarnianych sugerujemy używania transportu publicznego w tym busów Organizatora. Busy Organizatora kursować będą według określonego rozkładu jazdy, który znajdować się będzie w Informatorze Technicznym.  

Zawodnicy łamiący powyższe zasady będą zdyskwalifikowani.

Szacunek dla innych

  1. Jeżeli podczas zawodów spotkasz innego zawodnika lub osobę obsługi, która ucierpiała i potrzebuje pomocy zaopiekuj się nim i zadzwoń na numer alarmowy (+4874) 985 lub na telefon który jest wydrukowany na każdym numerze startowym
  2. Jeżeli przechodzisz obok zawodnika, który leży lub siedzi i nie ma z nim kontaktu, upewnij się, czy nie potrzebuje pomocy. Jeżeli tylko odpoczywa – zmotywuj go do dalszego wysiłku, aby odpoczywać w najbliższym punkcie odżywczym. Jeżeli ta osoba Twoim zdaniem potrzebuje pomocy, skontaktuj się z numerem alarmowym.
  3. Prosimy o wyrozumiałość dla wolontariuszy i obsługi zawodów. Oni nie śpią tak samo jak zawodnicy.
  4. Trasa zawodów nie jest własnością prywatną i nie jest zamknięta na czas trwania zawodów. Pamiętaj, że pełne prawo do korzystania z niej mają inni turyści i sportowcy. Wyprzedzaj zawodników lub inne osoby tylko w miejscu gdzie jest to bezpieczne i nie stanowi zagrożenia ani dla Ciebie ani dla osoby wyprzedzanej. Na odcinkach tras przebiegających po drogach publicznych obowiązują
    przepisy Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym. Na tych odcinkach Zawodnicy zobowiązani są do zachowania szczególnej ostrożności i zobligowani do poruszania się zgodnie z przepisami Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym.
  5. Nie niszcz niczego na trasie zawodów, nie śmieć, nie zrywaj, nie przewieszaj oznaczeń.
  6. Część trasy biegnie przez tereny prywatne i zamieszkałe. Zachowaj ciszę przechodząc przez nie.

Pomoc medyczna podczas zawodów

  1. Dla zapewnienia bezpieczeństwa Organizatorzy zapewniają pomoc medyczną w czasie zawodów. Nie zmienia to faktu, że zawodnicy sami muszą ocenić swoje możliwości, aktualny stan psychofizyczny oraz samodzielnie ocenić ryzyko startu w zawodach. Jesteś odpowiedzialny za siebie i startujesz na własne ryzyko.
  2. Zawody zabezpiecza Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe (GOPR) oraz lekarz i ratownicy medyczni. Pomoc medyczna jest stale dostępna w punktach oznaczonych znaczkiem na pozostałej części trasy pomoc medyczna dojeżdża w razie potrzeby. Wszystkie punkty kontrolne posiadają łączność telefoniczną z bazą zawodów i lekarzem dyżurującym.
  3. Prosimy pamiętać, że dotarcie służb ratunkowych może zająć dłuższą chwilę. Nie zostawiaj telefonu z prośbą o pomoc na ostatnią chwilę.
  4. Pomoc medyczna ma prawo do wyłączenia zawodnika z dalszej rywalizacji. Ich decyzja jest ostateczna.
  5. Jeżeli wycofujesz się z zawodów, możesz poczekać na transport Organizatora, który zabierze Cię na linię mety. Oczywiście możesz pojechać transportem swojego wsparcia lub wezwać taksówkę na własny koszt. Busy Organizatora kursować będą według określonego rozkładu jazdy, który znajdować się będzie w Informatorze Technicznym.  
  6. Pamiętaj, że obecność służb ratunkowych na zawodach nie zwalnia Cię z obowiązku pierwszej pomocy wobec potrzebujących, zwłaszcza innych zawodników. Jeżeli widzisz, że inny zawodnik na trasie ma problemy, zapytaj czy nie pomóc i zgłoś ten problem pod nr telefonu(+4874) 985
  7. Jeżeli potrzebowałeś pomocy podczas zawodów pamiętaj zgłosić się po zawodach do swojego lekarza w celu przebadania i wykluczenia ewentualnych powikłań.

Limit czasu

  1. Limity czasu na poszczególnych punktach jest tak obliczony, że zawodnik, który nie mieści się w limicie czasu na danym punkcie nie jest w stanie dotrzeć do mety w limicie czasu całej trasy.
  2. Limity czasu na punktach obowiązują dla czasu przyjścia do punktu, a nie czasie wyjścia z punktu. Aby kontynuować zawody należy dotrzeć do punktu odżywczego przed limitem czasu zamknięcia punktu.
  3. Po upływie limitu czasu zawodnik nie jest klasyfikowany i nie bierze udziału w dalszej części trasy. Za niepodporządkowanie się do poleceń obsługi może nałożona zostać dyskwalifikacja oraz zakaz startu w innych organizowanych przez organizatora zawodach.  Nie ma także możliwości kontynuowania trasy bez numeru startowego, na tzw. „własną odpowiedzialność” czy „poza klasyfikacją”.

Pomiar czasu

Pomiar czasu na wszystkich trasach zapewnia profesjonalna firma zewnętrzna z użyciem czipów dostarczonych przy rejestracji. Dbaj o jego odpowiednią jakość przez cały czas zawodów. W niektórych miejscach będą notowane międzyczasy elektronicznie, a w niektórych ręcznie – przez sędziów. Sędziowie na trasie będą zapisywać czas na podstawie numerów startowych.

Podstawa klasyfikacji: elektroniczny pomiar czasu liczony na podstawie czasu brutto, wykonywany za pomocą chipa przyczepionego do buta zawodnika. Chipy wydawane będą w biurze zawodów wraz z pakietem startowym. Na trasie biegu znajdować się będą maty kontrolne, które odnotowują pojawienie się zawodnika w danym punkcie. Niezwłocznie po zakończeniu biegu należy zwrócić chip do biura zawodów. Brak odczytu pojawienia się zawodnika na danym punkcie lub niezwrócenie chipa może spowodować dyskwalifikację.

ZASADY COVID-19
Podstawa klasyfikacji: elektroniczny pomiar czasu liczony na podstawie czasu netto, wykonywany za pomocą chipa przyczepionego do buta zawodnika.
Start interwałowy podczas którego zawodnicy wybiegać będą ze strefy STARTU w odstępach 10 sekundowych. 

Oznakowanie trasy

  1. Trasa będzie oznakowana za pomocą taśm, kierunkowskazów i sprayów kredowych. Na trasie będą również rozmieszczeni sędziowie tras.
  2. Zdecydowana większość tras prowadzi znakowanymi szlakami turystycznymi. Skręt, zmiana szlaku będzie oznakowana w terenie w wzmocniony sposób.
  3. Miejsca niebezpieczne, zwłaszcza przekraczanie dróg, będą oznaczone również, należy jednak pamiętać, że na potrzeby zawodów żadne drogi nie są wyłączone z ruchu i uczestnicy MUSZĄ przestrzegać przepisów ruchu drogowego.
  4. Oznakowanie jest rozstawiane tuż przed zawodami i likwidowane zaraz po zawodach. Farba kredowa jest biodegradowalna i zniknie po pierwszym deszczu (mamy nadzieję, że nie w czasie zawodów).
  5. Zdecydowanie sugerujemy zabranie ze sobą mapy otrzymanej w Biurze Zawodów. W przypadku braku oznaczeń zniszczonych przez wandali (co zdarza się niestety) może to być jedyny sposób na odnalezienie właściwej drogi. Zalecane jest także zgranie Tracka trasy do urządzeń nawigujących.
  6. Jeżeli uważasz, że jakieś oznakowanie wisi źle nie przewieszaj go samodzielnie! Zadzwoń na tel +48 501 609 292  i poinformuj sędziego głównego, postępuj zgodnie z jego instrukcjami.
  7. Jeżeli zgubiłeś się, cofnij się do ostatniego miejsca, gdzie widziałeś oznakowanie tras.

Skrócenie trasy

  1. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do skrócenia lub nawet odwołania biegu ze względu:
    negatywną opinię GOPR lub innych służb publicznych dotyczącą bezpieczeństwa, siłę wyższą, ekstremalną pogodę, ryzyko wystąpienia zdarzeń zagrażających życiu lub zdrowiu.
  2. Skrócenie, zmiana przebiegu trasy lub zawodów oraz odwołanie trasy lub zawodów w czasie ich trwania nie stanowi podstawy do zwrotu wpisowego.

Wycofanie się z zawodów

Jeżeli wycofujesz się z zawodów musisz o tym poinformować organizatorów zgłaszając rezygnację w punkcie kontrolnym/ odżywczym lub dzwoniąc pod numer telefonu podany na numerze startowym. Po wycofaniu się nie ma możliwości dalszego uczestniczenia w zawodach lub ponownego włączenia się do rywalizacji.

Wycofanie się na punkcie odżywczym:

  1. Poinformuj obsługę punktu o decyzji wycofania się z zawodów;
  2. Organizujesz sobie transport powrotny we własnym zakresie, np. znajomi, suport, taksówka bądź transport publiczny. Organizator nie ma obowiązku transportu osób z punktów kontrolnych.
  3. Na niektórych punktach organizator będzie się starał pomóc w powrocie do bazy zawodów. Możesz wrócić do bazy zawodów naszym transportem (Nie dotyczy punktu A1,A2, A6, A10, A15,C1/2,B3), jednak może tak być, że trzeba będzie na niego poczekać nawet parę godzin. Busy Organizatora kursować będą według określonego rozkładu jazdy, który znajdować się będzie w Informatorze Technicznym. Ilość miejsc jest ograniczona i może nie wystarczyć dla wszystkich. Organizator nie ma obowiązku transportu osób z punktów kontrolnych.

Wycofanie się na trasie:

Jeżeli musisz wycofać się z zawodów będąc na trasie w skutek kontuzji i potrzebujesz pomocy medycznej, skontaktuj się numerem alarmowym (+4874 )985 i postępuj zgodnie z otrzymanymi instrukcjami.

Pamiętaj, że dotarcie do Ciebie, kiedy jesteś na trasie może zająć sporo czasu. Jeżeli nie czujesz się najlepiej, decyzję o wycofaniu lepiej podjąć na Punkcie Odżywczym.

Na trasie, na niektórych punktach odżywczych oznaczonych symbolem i mecie jest możliwość odpoczynku w ciepłym pomieszczeniu lub namiocie. Pamiętaj jednak, że ilość miejsc jest ograniczona. Czas przebywania w takim miejscu jest ograniczony do odjazdu najbliższego transportu do bazy. Busy Organizatora kursować będą według określonego rozkładu jazdy, który znajdować się będzie w Informatorze Technicznym.  

Zakazane czynności

Zawodnicy mogą zostać zdyskwalifikowani lub ukarani czasowo, w każdym momencie zawodów, za następujące działania:

  1. Skracanie wyznaczonej trasy.
  2. Niestosowanie się do przepisów ruchu drogowego.
  3. Nieposiadanie obowiązkowego wyposażenia.
  4. Wyrzucanie śmieci na trasę rajdu.
  5. Korzystanie z zewnętrznego wsparcia poza punktami odżywczymi.
  6. Zabrania się biegu z psami.
  7. Bieganie z osobami, które nie są zarejestrowanymi na dany bieg zawodnikami.
  8. Oszustwa (używanie transportu, zamiennych biegaczy i inne).
  9. Nienoszenie numeru startowego we właściwym miejscu.
  10. Kontynuowanie biegu po zakończonym limicie czasu.
  11. Doping lub używanie zakazanych środków.
  12. Niesportowe zachowanie.

Określenie wysokości kar czasowych ustala Sędzia Główny zawodów.

Za brak jakiegokolwiek z elementów obowiązkowego wyposażenia określa się karę czasową w wysokości – 15 min/każdy element.

Kary czasowe zostają doliczone do wyniku przebycia trasy lub zawodnik może być wstrzymany przez sędziego przed metą celem odbycia kary czasowej.

Punkty odżywcze i zewnętrzne wsparcie

  1. Napoje i jedzenie będą serwowane na punktach odżywczych (A1 – A15, B1 – B5,C1/2). Co będzie można zjeść na konkretnym punkcie podane będzie w tabelach dotyczących poszczególnych biegów w informatorze technicznym.
  2. Zewnętrzne wsparcie (rodziny, przyjaciele, trenerzy, itp.) dozwolone jest jedynie w punktach odżywczych ( maksymalnie do 50 m ).
  3. Jedzenie i picie na punktach odżywczych przeznaczone jest wyłącznie dla zawodników, a nie dla osób wspierających.
  4. Osoby wspierające nie mogą towarzyszyć w biegu zawodnikowi.
  5. Zewnętrzna pomoc medyczna od profesjonalnych trenerów, lekarzy i personelu medycznego jest zabroniona.

§ 7.  WYPOSAŻENIE OBOWIĄZKOWE

Jesteś zobowiązany do posiadania ubrania i sprzętu, który zapewni ciepło i ochronę przed deszczem. Weź rzeczy, których używasz na treningach i których jesteś pewny, że zapewnią Ci ochronę w górach, podczas ulewnego deszczu i przy niskich temperaturach (takie mogą się zdarzyć podczas zawodów). Pamiętaj, że decyzja jakie ubranie wziąć ze sobą należy do Ciebie.

Wyposażenie obowiązkowe dla uczestników Biegu 7 Szczytów, Super Trail, K-B-L, Ultra Trail:

    1. d osobisty lub paszport
    2. aktywny telefon przez cały czas zawodów (wraz z roamingiem)
    3. folia NRC
    4. kubek na wodę (nie będzie na punktach kubeczków jednorazowych!)
    5. kurtka przeciwwietrzna
    6. czapka lub chusta wielofunkcyjna
    7. latarka (po zmroku, nie dotyczy trasy Ultra Trail)
    8. mapa tras ( może być także wgrana w telefon – pod warunkiem że będzie on aktywny)
    9. numer startowy + chip – dostarczony przez organizatora

 

  • maseczka / chusta wielofunkcyjna zasłaniająca usta i nos

Wyposażenie zalecane dla uczestników Biegu 7 Szczytów, Super Trail, K-B-L, Ultra Trail:

  • plecak lub nerka biegowa mieszcząca sprzęt
  • pojemnik na wodę o pojemności przynajmniej 1 litra
  • gotówka w wysokości  50 zł
  • gwizdek
  • kijki trekingowe
  • urządzenie GPS wraz z wgraną trasą.
  • polisa ubezpieczeniowa od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków
  • środek do dezynfekcji dłoni

Wyposażenie obowiązkowe dla uczestników Złotego Maratonu, Golden Trail Series, Złotego Półmaratonu:

    • aktywny telefon przez cały czas zawodów (wraz z roamingiem)
    • kubek na wodę lub bidon (nie będzie na punktach kubeczków jednorazowych!)
    • numer startowy oraz chip – dostarczony przez organizatora
    • dowód osobisty lub paszport
    • folia NRC (tylko Złoty Maraton)

 

  • maseczka / chusta wielofunkcyjna zasłaniająca usta i nos
  • latarka ( po zmroku)

Wyposażenie zalecane dla uczestników  Złotego Maratonu, Golden Trail Series, Złotego Półmaratonu:

  • plecak lub nerka biegowa mieszcząca sprzęt
  • czapka
  • kurtka wiatroodporna z długim rękawem (może być bez kaptura)
  • pojemnik na wodę o pojemności przynajmniej 1 litra
  • gwizdek
  • urządzenie GPS wraz z wgraną trasą.
  • mapy trasy – dostarczone przez organizatora
  • polisa ubezpieczeniowa od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków

Wyposażenie obowiązkowe dla uczestników biegu Trojak Trail:

    • numer startowy oraz chip – dostarczony przez organizatora
    • kubek na wodę lub bidon (nie będzie kubeczków jednorazowych na punktach!)
  • maseczka / chusta wielofunkcyjna zasłaniająca usta i nos

 

Wyposażenie zalecane dla uczestników Trojak Trail:

  • plecak lub nerka biegowa mieszcząca sprzęt
  • aktywny telefon
  • czapka
  • kurtka wiatroodporna z długim rękawem (może być bez kaptura)
  • pojemnik na wodę o pojemności przynajmniej 0,5 litra
  • gwizdek
  • środek do dezynfekcji dłoni
  • mapy trasy – dostarczone przez organizatora
  • polisa ubezpieczeniowa od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków

 

Jak przymocować swój numer startowy?

  1. Jeżeli przymocujesz numer niewłaściwie możesz zostać zdyskwalifikowany.
  2. Przyczep numer startowy z przodu do koszulki, bluzy startowej lub pasa (agrafki do pobrania w Biurze Zawodów).
  3. Jeżeli numer startowy Masz przymocowany do paska, który przesunie się na Twój bok lub tył pamiętaj by tuż przed wbiegnięciem na punkt kontrolny niezwłocznie poprawić go  i przesunąć na na przód.
  4. Upewnij się, że numer jest w pełni widoczny i żaden z elementów ubrania go nie zasłania
  5. Nie przyczepiaj numeru startowego do plecaka lub pleców.
  6. Nie przyczepiaj numeru do spodni.
  7. Nie zmniejszaj numeru, ograniczając go tylko do cyferek.
  8. Przez cały czas zawodów należy posiadać założoną koszulkę lub bluzę.

§ 8.  DEPOZYTY / PRZEPAKI

Magazyn przepaków i depozytów będzie otwarty w godzinach pracy Biura Zawodów.

Uczestnicy Biegu 7 Szczytów, Super Trail i K-B-L, będą mieli możliwość złożenia depozytów potrzebnych na poszczególnych etapach zawodów.

Na trasie, przepaki będą do odbioru w następujących punktach kontrolnych:

  • A4 – Długopole Zdrój
  • A8 – Kudowa-Zdrój
  • A13 – Bardo

Godziny pracy magazynu depozytów/przepaków:

  • Czwartek (15.07.2021): 12:00-21:00 
  • Piątek (16.07.2021) 10:00 -17:00, 22:00- 24:00*
  • Sobota (17.07.2021) 08:00 - 11:00, 16:00 – 23:00 **
  • Niedziela (18.07.2021) 08:00 – 12:00

* Odbiór przepaków z punktu A4 od godz. 11:00 oraz z punktu A8 w godz. 22:00 – 24:00

** Odbiór przepaków z punktu A13 od godz. 18:00

Przepaki pozostawione na punktach odebrać będzie można w Lądku-Zdroju, (ul. Orla 7, Lądek-Zdrój)

Istnieje możliwość samodzielnego odbioru przepaków na bufetach A4, A8 oraz A13 w godzinach działania punktów.

  1. Na trasach 7 Szczytów, Super Trail i K-B-L można przygotować depozyt lub depozyty – swoje rzeczy potrzebne na danym etapie zawodów.
  2. Worki na depozyty zostaną wydane w Biurze Zawodów podczas rejestracji.
  3. Pojemność worków to 60l.
  4. Limit wagowy przepaku to 3 osobne przepaki – do 3 kg/osobę
  5. Pamiętaj, aby nie oddawać depozytu bez oznaczenia go swoim numerem startowym.
  6. Worki na określony przepak mają określony kolor. Upewnij się, że dobrze rozłożyłeś swoje depozyty.
  7. Depozyty zwiezione z punktów kontrolnych, będzie można odbierać WYŁĄCZNIE w  Lądku Zdroju, w miejscu wyznaczonym przez Biuro Zawodów,  nie wcześniej niż 3h po limicie czasu danego punktu.
  8. Wydanie depozytu następuje wyłącznie za okazaniem numeru startowego lub dowodu osobistego.
  9. Depozyty nie odebrane do końca trwania imprezy będą utylizowane.
  10. Depozyty nie będą wysyłane drogą pocztową.
  11. Prosimy nie umieszczać w depozytach rzeczy kosztownych, dokumentów,itp.
  12. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zagubienie depozytu.
  13. Zabronione jest umieszczanie w workach pojemników szklanych oraz puszek z napojami.

 

§ 9.  TRANSPORTY

  1. Organizator nie zapewnia transportu z innych miejsc niż te, które zostały wyznaczone w punkcie „Wycofanie się z zawodów”.
  2. Uczestnik rezygnując z dalszego kontynuowania biegu sam organizuje sobie transport powrotny we własnym zakresie, np. znajomi, suport, taksówka bądź transport publiczny. Organizator nie ma obowiązku transportu osób z punktów kontrolnych.
  3. Uczestnik, który znajdzie się pomiędzy punktami odżywczymi, zobowiązany jest samodzielnie dostać się do bazy zawodów zamawiając sobie taksówkę lub dotrzeć do najbliższego punktu z którego mogą odjeżdżać busy organizatora. Busy Organizatora kursować będą według określonego rozkładu jazdy, który znajdować się będzie w Informatorze Technicznym.  
  4. Organizator zastrzega sobie możliwość nie zabrania zawodnika do busa organizatorskiego w przypadku gdy będzie brak wolnych miejsc. Zawodnik zobowiązany jest poczekać na następny transport organizatora lub sam zamówić sobie transport własny. Busy Organizatora kursować będą według określonego rozkładu jazdy, który znajdować się będzie w Informatorze Technicznym. 

§ 10.  NAGRODY I KLASYFIKACJE

  1. W biegach ( Bieg 7 Szczytów, Super Trail, KBL, Ultra Trail, Złoty Maraton, Złoty Półmaraton, Trojak Trail) będzie prowadzona klasyfikacja OPEN (bez względu na płeć) oraz OPEN Kobiet.
  2. W biegach ( Bieg 7 Szczytów, Super Trail, KBL, Ultra Trail, Złoty Maraton, Golden Mountains Trail GTS, Złoty Półmaraton, Trojak Trail) prowadzone będą klasyfikacje wiekowe:
    • Senior I M – 20 (18-29 lat) Senior I K – 20 (18-29 lat) – ur. (1992 –i młodsi)
    • Senior II M- 30 (30-39 lat) Senior II K- 30 (30-39 lat) – ur.(1991 – 1982)
    • Masters M – 40 (40-49 lat) Masters K – 40 (40-49 lat) – ur. (1981 – 1972)
    • Weteran I M- 50 (50-59 lat) Weteran K- 50 (50-59 lat) – ur. (1971 – 1962)
    • Weteran II M – 60 (60 –69 lat) Weteran II K – 60 – (60 – 69 lat) – ur. (1961 i starsi)
    • dodatkowo na biegu Trojak Trail 10km prowadzona będzie klasyfikacja w kategorii: 
    • Weteran III M 70 (70 lat i starsi) Weteran III K - 70 - (70 lat i starsi) - ur. (1951 - i starsi)
    • Klasyfikacja Rodzinna - osoby niepełnoletnie wraz z opiekunem prawnym, które będą uczestniczyły w biegu pod wspólną nazwą zespołu.
    • W biegu Trojak Trail dopuszcza się do startu osoby z rocznika 2005 i 2004 (za zgodą opiekuna prawnego). Te osoby będą klasyfikowane w kategorii wiekowej Senior I.

KLASYFIKACJA RODZINNA TROJAK TRAIL 10KM - REGULAMIN 

  1. W biegu Trojak Trail – Klasyfikacja Rodzinna – dopuszcza się do startu osoby od 12 roku życia.
  2. W klasyfikacji rodzinnej mogą wziąć udział osoby nieletnie ( od 12 roku życia) wraz z osobą będącą prawnym opiekunem nieletniego.
  3. Możliwe konfiguracje zgłaszania drużyny:

W drużynie znajdować się musi co najmniej 1 nieletnia osoba, a maksymalnie 2 osoby pełnoletnie. Drużyna musi składać się od 2 do 5 osób. Np.:
-1 dorosły + 1 dziecko
-2 dorosłych + 2 dzieci
-2 dorosłych +1 dziecko
-2 dorosłych + 2 dzieci
-2 dorosłych +3 dzieci 

4. Zgłoszenia przyjmowane są od momentu udostępnienia formularza zgłoszeniowego na stronie dfbg.pl Zgłoszenie uważane jest za prawidłowe gdy uczestnik wypełni poprawnie formularz zgłoszeniowy na stronie DFBG i wpłacenie opłaty startowej. Nazwę drużyny należy podać przy zapisach.

5. Opłata startowa należy wnosić od każdej osoby z drużyny wg cennika biegu TROJAK TRAIL. 

6. Opiekun prawny podczas trwania zawodów musi być obecny przy dziecku w odległości nie większej niż 50 metrów. Na mecie odstęp czasowy drużyny nie może być większy niż 20 sekund. Czas drużyny liczy się na podstawie czasu ostatniej osoby z drużyny, która pojawi się na mecie. Drużyna, która nie zastosuję do wyżej wymienionych warunków zostanie zdyskwalifikowana.

Klasyfikacja biegu Golden Mountains Trail ( GTS)

W biegu GOLDEN MOUNTAINS TRAIL GTS będzie prowadzona klasyfikacja OPEN Mężczyzn oraz OPEN Kobiet: 

  • OPEN Kobiet: miejsce I-III nagrody finansowe, miejsce IV-VI nagrody rzeczowe 
  • OPEN Mężczyzn: miejsce I-III nagrody finansowe, miejsce IV-VI nagrody rzeczowe
  • Zasady, klasyfikacje, nagrody i regulamin biegu GTS 33 km  może ulec zmianie jeśli organizatorzy cyklu podejmą taką decyzję , lecz nie później niż 30 dni przed rozpoczęciem biegu.
  1.  Informacja o nagrodach znajduje się przy opisie danej trasy na stronie internetowej.
  2. Podczas zakończenia zawodów zostaną rozlosowane atrakcyjne nagrody spośród osób startujących w Festiwalu.
  3. Zawodnik ma prawo do wniesienia protestu po wniesieniu kaucji w wysokości 200 PLN (50 EUR) nie później niż do 2 godzin po zakończeniu danego biegu festiwalu.

NAGRODY

Bieg 7 Szczytów 240km

  • Medale dla każdego kończącego bieg, specjalna kamizelka/bluza finishera dla pierwszych 50 zawodników
  • Klasyfikacja OPEN:
    miejsce I– nagroda finansowa w wysokości 2500 PLN
    miejsca II – X – nagrody rzeczowe od Sponsorów
  • Klasyfikacja Open Kobiet:
    miejsca I-VI– nagrody rzeczowe
  • Klasyfikacje wiekowe Kobiet i Mężczyzn
    miejsca – I-III– drobne nagrody rzeczowe

Super Trail 130km, K-B-L 110km, Ultra Trail 68km, Złoty Maraton 45km, Złoty Półmaraton 21km

  • Klasyfikacja OPEN:
    miejsce I – VI – nagrody rzeczowe od Sponsorów
  • Klasyfikacja Open Kobiet:
    miejsca I-III – nagrody rzeczowe
  • Klasyfikacje wiekowe Kobiet i Mężczyzn
    miejsca – I-III – drobne nagrody rzeczowe
  • W wymienionych biegach zostanie przeprowadzona również kategoria wiekowa

Golden Mountains Trail Series 33km

  • 1 miejsce – nagrody o wartości min. 2000 zł
  • 2 miejsce –  nagrody salomona o wartości ok 1500 zł
  • 3 miejsce – nagrody salomona o wartości ok 1200 zł
  • 4 miejsce – nagrody salomona o wartości ok 700 zł
  • 5 miejsce – nagrody salomona o wartości ok 500 zł
  • 6 miejsce – nagrody salomona o wartości ok 300 zł

Trojak Trail 10km

  • Medale dla każdego kończącego bieg
  • Klasyfikacja OPEN:
    miejsce I – VI – nagrody rzeczowe od Sponsorów
  • Klasyfikacja Open Kobiet:
    miejsca I-III – nagrody rzeczowe
  • Klasyfikacje wiekowe Kobiet i Mężczyzn
    miejsca – I-III – drobne nagrody rzeczowe
  • Weteran III M 70 (70 lat i starsi) Weteran III K - 70 - (70 lat i starsi) - ur. (1950 - i starsi)
  • Klasyfikacja Rodzinna - osoby niepełnoletnie wraz z opiekunem prawnym, które będą uczestniczyły w biegu pod wspólną nazwą zespołu, nagrodzone zostaną trzy najlepsze zespoły tj. miejsca I-III.
  1. Nagrody mogą się dublować.
  2. Warunkiem otrzymania nagród jest osobisty udział w ceremonii dekoracji – w przeciwnym przypadku nagrody przepadają i nie będą wręczone.

  ZASADY COVID – 19

W ceremonii dekoracji uczestniczyć będą mogli jedynie zawodnicy sklasyfikowani jako zwycięzcy w danych kategoriach – bez możliwości uczestniczenia w niej znajomych, przyjaciół, rodzin etc.

3. Jeśli kwota nagród finansowych na osobę przekracza 750 zł Organizator, odliczy kwotę pieniężną w wysokości 10% wartości danej nagrody, z przeznaczeniem na poczet należnego zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu wygranych w Zawodach, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wypłata tej kwoty zostanie dokonana przez Organizatora na konto właściwego Urzędu Skarbowego.

4. Organizator zastrzega sobie prawo wprowadzenia dodatkowych klasyfikacji i nagród.

§ 11.  DANE OSOBOWE I OCHRONA WIZERUNKU

  1. Wszyscy uczestnicy startując w zawodach wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez organizatorów oraz ich sponsorów / partnerów. Związane jest to z promocją i realizacją zawodów.
  2. Uczestnicy Dolnośląskiego Festiwalu Biegów Górskich wyrażają zgodę na publikację ich wizerunku w relacjach z Festiwalu zamieszczonych na stronie Festiwalu, w mediach oraz materiałach promocyjnych Biegu organizatora i jego partnerów.
  3. Warunkiem uczestnictwa w Zawodach jest również wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych uczestnika podanych w formularzu zgłoszeniowym, przez administratora danych osobowych w rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. oraz ogólnego rozporządzenia o ochronie danych nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), którym jest Fundacja Maratony Górskie z siedzibą pod adresem ul. Wrzosowa 11, 57-350 Kudowa Zdrój, w celu i w zakresie niezbędnym do realizacji Zawodów, w tym do publikacji danych uczestnika na listach startowych oraz listach z wynikami oraz przesłania rezultatu uczestnika na wskazany podczas rejestracji numer telefonu.
  4. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji Zawodów

§ 12.  REKLAMACJE

  1. Uczestnik może złożyć reklamację, jeżeli Zawody odbywają się niezgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
  2. Zgłoszenie reklamacyjne należy kierować na adres:  Fundacja Maratony Górskie, ul. Wrzosowa 11, 57-350 Kudowa Zdrój lub drogą poczty elektronicznej za pośrednictwem wiadomości e-mail przesłanej na adres e-mail:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
  3. Do tak złożonej reklamacji Organizator ustosunkuje się w przeciągu 14 dni.
  4. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest wyłącznie na adres e-mail, chyba, że Uczestnik zgłosi chęć otrzymania odpowiedzi drogą pocztową.

§ 13.  POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Zawodnicy ubezpieczają się od NNW we własnym zakresie.
  2. Organizator nie zapewnia bezpłatnych noclegów.
  3. Zawodnik ma prawo do wniesienia protestu po wniesieniu kaucji w wysokości 200 PLN (50 EUR) nie później niż do 2 godzin po zakończeniu danego biegu festiwalu. Protest rozstrzyga Sędzia Główny zawodów lub wyznaczona przez niego osoba. Protest odrzucony powoduje utratę kaucji przez osobę zgłaszającą.
  4. Podczas biegu wszyscy Uczestnicy muszą mieć numery startowe przymocowane do przedniej części koszulek/bluz/kurtek startowych. Zasłanianie numeru startowego w części lub w całości, bądź jego modyfikacja jest zabroniona pod karą dyskwalifikacji.
  5. Po zakończeniu biegu może zostać przeprowadzona wyrywkowa kontrola antydopingowa, której wyznaczony przez Komisję Uczestnik musi się poddać pod groźbą dyskwalifikacji.
  6. Organizator zastrzega sobie prawo wprowadzenia dodatkowych klasyfikacji i nagród.
  7. Organizator może nałożyć kary czasowe lub zdyskwalifikować zawodnika za niestosowanie się do Regulaminu Zawodów.
  8. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie z ważnych powodów. O każdych zmianach będzie zamieszczona informacja na Stronie internetowej, na Forum lub informacja taka może zostać przesłana drogą e-mailową do Uczestników. Zmiany będą wchodzić w życie nie wcześniej niż po 2 dniach od ich ogłoszenia. Zmiany wprowadzone w Regulaminie nie będą naruszać praw nabytych przez Uczestników Zawodów przed wprowadzeniem zmian
  9. Służby medyczne lub Organizator zawodów może zakazać dalszego kontynuowania biegu przez zawodnika jeśli zachodzi podejrzenie złego stanu zdrowia zagrażającemu życiu lub zdrowiu uczestnika. Decyzja taka jest ostateczna i niepodważalna.
  10. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu zawodów, przerwania lub odwołania zawodów jeżeli uzna, że dalsze kontynuowanie zagraża zdrowiu lub życiu organizatorów lub uczestników. Może o tym także zdecydować na podstawie orzeczenia innych jednostek m.in. Policji, Straży Pożarnej, Parku Narodowego, zabezpieczenia medycznego, GOPR lub innych jednostek samorządowych. W przypadku odwołania zawodów minimum na trzy dni przed rozpoczęciem  imprezy – wpisowe nie będzie zwracane.
  11. Organizator nie zwraca wpisowego w przypadku odwołania zawodów które nie mogą odbyć się z przyczyn niezależnych od organizatora, np. kataklizmy, stan wojenny, zagrożenie terrorystyczne, epidemie oraz sytuacje inne zagrażające zdrowiu lub życiu ludzi.Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany terminu zawodów jeśli zachodzi sytuacja niebezpieczna dla zdrowia lub życia uczestników lub zostanie nałożony zakaz organizacji przez instytucje państwowe. Jeśli zawody zostaną przełożone na inny termin świadczenia dla uczestnika mogą być zmienione lub ograniczone ze względu na zwiększenie kosztów organizacji imprezy.
  12. Wiążąca i ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu przysługuje wyłącznie Organizatorom Festiwalu.
  13. Pytania dotyczące Regulaminu oraz samych Zawodów należy kierować e-mailowo na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie +48 513 423 887
  14. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały właściwe przepisy Prawa Polskiego.
  15. Regulamin obowiązuje od dn. 17.11.2020 r.