Aktualności

Tegoroczna edycja Dolnośląskiego Festiwalu Biegów Górskich miała wyjątkowy charakter i była chyba największym organizacyjnym wyzwaniem ostatnich lat. To były naprawdę intensywne 4 dni, a przecież zawody były tylko widocznym efektem gigantycznej kilkumiesięcznej pracy włożonej przez organizatorów, lokalne władze czy Park Narodowy Gór Stołowych. O tym, że organizacja zawodów sportowych w czasach pandemii nie jest łatwa nie trzeba nikogo przekonywać. Potrzeba bardzo dużo wysiłku, konsekwencji i przede wszystkim przychylności lokalnych władz. Warto podkreślić, że festiwal w Lądku-Zdroju wystawił bardzo pozytywną opinię całemu środowisku biegaczy górskich. Stosowano się konsekwentnie do wszelkich nakazów, obostrzeń, nowych regulacji. Słowem zdaliśmy ten egzamin z wynikiem bardzo dobrym.

Tyle o pandemii. Czas skupić się na tym co działo się podczas rywalizacji biegaczy. A działo się naprawdę dużo. Przede wszystkim należy podkreślić, że u przybywających do Lądka -Zdroju   biegaczy czuć było lekką tremę i zdenerwowanie. Bez względu na to czy ktoś przyjechał po zwycięstwo na którymś z biegów czy po prostu dobrze się bawić, dominowało poczucie niepewności i ciekawości. Dla wielu biegaczy, DFBG był pierwszym tegorocznym startem w którym można było sprawdzić swoją obecną formę, z kolei zmiany organizacyjne, starty interwałowe, korekty tras, to wszystko dodawało atmosferze festiwalu nieco kolorytu i uczucia odkrywania czegoś nowego. Królem DFBG został Bartłomiej Przedwojewski, który zwyciężył w trzech najkrótszych biegach festiwalu, w tym najbardziej prestiżowym Golden Mountains Trail.

Wszystko zaczęło się jak zwykle w czwartek o godzinie 16:20, kiedy to Dyrektor festiwalu Piotr Hercog wraz z Burmistrzem Lądka-Zdroju Romanem Kaczmarczykiem otworzyli oficjalnie imprezę. Chwilę później bo już o godzinie 16:30 na trasę wyruszyli zawodnicy Biegu 7 Szczytów, a więc najdłuższego festiwalowego biegu. Faworytem podobnie jak przed rokiem był Rafał Kot, który nie zawiódł swoich kibiców i powtórzył ubiegłoroczny sukces pewnie zwyciężając z czasem 32:18:56.

Świetny wynik na tej samej trasie wybiegała Angelika Szczepaniak, która pobiła wydawałoby się wyśrubowany rekord trasy Małgorzaty Pazdy-Pozorskiej o niespełna godzinę. Czas Angeliki to 35:47:04 co dało 7 miejsce w klasyfikacji Open.

Tym razem jednak to nie Bieg 7 Szczytów ogniskował uwagę kibiców. W piątek uwaga wszystkich kibiców skupiona była na dystansie Golden Mountains Trail. GMT był w ramach festiwalu rozgrywany po raz pierwszy. Na zawodników czekała trasa 33 km/+1500 a wygrana dawała bezpośredni awans na Golden Trail Championschip na Azorach – najważniejszych zawodach biegów górskich na świecie rozgrywanych w tym roku.

Na starcie pojawili się między innymi najlepsi polscy i czescy biegacze z Bartłomiejem Przedwojewskim i Robertem Krupicką na czele. Zgodnie z przewidywaniami klasą dla siebie był Bartek Przedwojewski, który udowodnił, że należy do ścisłej światowej elity. Konkurenci widzieli Bartka właściwie tylko na starcie. Zawodnik Salomona od razu zniknął startującym za nim rywalom i tylko powiększał przewagę w miarę pokonywania kolejnych kilometrów. Ostatecznie Bartek uzyskał na mecie czas 2:26:21 co daje średnie tempo 4:24 min/km! A to przecież było bieganie po górach i to jeszcze przy stale padającym deszczu.

Za to za plecami zawodnika Salomona trwała prawdziwa walka. Wiadomo było bowiem, że z racji przynależności do ścisłej światowej elity, Bartek start na Azory miał zapewniony. Kwalifikację uzyskiwał więc również drugi zawodnik.  O drugie miejsce przez pierwszą część dystansu rywalizowali Krzysztof Bodurka, Marcin Rzeszótko i Marcin Kubica. Kiedy na  15 km Bodurce odnowiła się kontuzja, wydawało się, że walka o drugie miejsce rozegra się pomiędzy Marcinami. Wydawało... Kto śledzi biegi górskie z bliska ten wie, że czarnym koniem zawodów mógł okazać się Piotr Łobodziński – najlepszy na świecie biegacz po schodach, który w górach pojawia się rzadko, ale zawsze z rozmachem. Piotr, który wystartował kilka minut po zawodnikach elity biegł naprawdę szybko, a międzyczasy pokazywały, że również może liczyć się w walce o Azory. Ostatecznie na drugim i trzecim miejscu wpadli na metę Rzeszótko przed Kubicą, ale trzeba było czekać na pojawienie się na mecie Piotrka. A ten biegł piekielnie szybko i gdyby nie kłopoty żołądkowe i przymusowy przystanek mógłby pokusić się o zajęcie drugiego miejsca i zgarnięcie złotego biletu na Azory. Ostatecznie drugą lokatę zajął Marcin Rzeszótko o pół minuty wyprzedzając Piotra Łobodzińskiego. Dla Rzeszótki drugie miejsce w Lądku to bardzo pozytywna informacja, bowiem w zeszłym roku Marcin uległ groźnej kontuzji. Warto również podkreślić świetny wynik Marcina Kubicy, który stracił do podium tylko 5 sekund. Kubica ma jednak dopiero 21 lat i jeśli będzie się rozwijał tak jak do tej pory z pewnością będziemy mieli z niego wiele radości.

Warto nadmienić, że zwycięzca GMT – Bartłomiej Przedwojewski w sobotę zwyciężył również na dystansie Złotego Półmaratonu, a w niedzielę na trasie Trojak Trail na dystansie 10 km.

Wśród innych wyników uzyskanych na festiwalu warto wspomnieć rezultaty  Małgorzata Pazdy-Pozorskiej i Natalii Tomasiak, które nie tylko pewnie wygrały swoje dystanse (odpowiednio Super Trail 130 km oraz Ultra Trail 68 km), ale również zajęły miejsca w Top 10 klasyfikacji Open (Tomasiak 7,  Pazda- Pozorska 9).

VIII Dolnośląski Festiwal Biegów Górskich przeszedł do historii, a Lądek Zdrój ponownie został oddany w ręce kuracjuszy.  Warta podkreślenia jest organizacja i logistyka całej imprezy za którą stoi Załoga Górska – grupa zgranych, wesołych wolontariuszy, którzy mają niezwykły wkład w  tworzenie klimatu imprezy.

Organizatorzy kierują szczególne podziękowania dla lokalnych władz, które na każdym kroku wspierały działnia zmierzające do możliwości przeprowadzenia imprezy.  Wielkie podziękowania kierowane są również do sponsorów, którzy nie wycofali swojego wsparcia, mimo trudnego dla wszyskich czasu: Salomon, Suunto, Browar Fortuna, Staropolanka, P.H.U. AMC, Petzl, Formotiva, Food Care, LaQ, Dolny Śląsk, Kurort Lądek Zdrój, Park Narodowy Gór Stołowych.

Do zobaczenia w przyszłym roku!

Pełne wyniki w linku poniżej

http://wyniki.b4sport.pl/dolnoslaski-festiwal-biegow-gorskich/m431.html

Tekst: Przemysław Ząbecki

 

 TRANSPORTY NA START K-B-L

Zawodników, którzy podczas zapisów wykupili opcję transportu na start #KBL110KM do Kudowy-Zdroju informujemy, że wyjazd do Kudowy-Zdrój odbędzie się w trzech slotach i w następujących godzinach:

🔖17:00 - dwa autokary - dla zawodników z edycji I (start 18:30)
🔖17:20 - dwa autokary - dla zawodników z edycji II (start 19:00)
🔖17:40 - jeden autokar - dla zawodników z edycji III (start 19:30)

Miejsce odjazdu autobusów: Tył budynku Biura Zawodów - Dom Zdrojowy - ul. Orla 7

Dodatkowo udostępnimy rozkład jazdy autobusów organizatora, którymi będziecie mogli wrócić po wycofaniu się z trasy z większości punktów do bazy zawodów w Lądku-Zdroju.

www.dfbg.pl #dfbg2020

Prezentujemy elitę biegaczy, która 17 lipca (piątek) jako pierwsza wybiegnie na trasę GOLDEN MOUNTAINS TRAL 33KM.
 
Tak jak wspominaliśmy wcześniej, elita została wybrana na podstawie punktów ITRA. Jako pierwszy na trasę wybiegnie zawodnik z największą ilością punktów ITRA a następnie w 10 sekundowych odstępach wybiegać będą kolejni biegacze. Staraliśmy się przygotować listę rzetelnie, ale jak wiadomo ITRA ma swoje słabości :) Jeśli uważacie, że kogoś na tej liście brakuje, prosimy o wysłanie prywatnej wiadomości i bez żartów:) Kto wygra ten wyścig a zarazem Złoty Bilet na Azory?
 
Poniżej lista wraz z godziną startu.
 
1 Bartłomiej Przedwojewski 908 13:30
2 Robert Krupička 868 13:30
3 Krzysztof Bodurka 839 13:30
4 Marcin Rzeszótko 817 13:30
5 Marcin Kubica 809 13:30
6 Tomáš Křivohlávek (Salomon/Suunto team) 809 13:30
7 Marek Causidis 808 13:30
8 Jarno Legros 804 13:30
9 Tomáš Maceček 803 13:30
10 Dariusz Marek 802 13:30
11 maciej dombrowski 798 13:30
12 Pavel Brydl 795 13:30
13 Hugo Deck 792 13:30
14 paweł czerniak 789 13:30
15 Paulina Tracz 744 13:30
16 Martyna Kantor 715 13:30
17 Katarzyna Solińska 710 13:30
18 Mathilde Sagnes 698 13:30
19 Adam Ondruch 674 13:33
20 Anna Kącka 656 13:33
21 Alberto Marin Irigaray 460 13:33

Drodzy Uczestnicy VIII Dolnośląskiego Festiwalu Biegów Górskich,
 
Do startu pozostały już niespełna dwa tygodnie dlatego też chcielibyśmy przedstawić Wam zasady uczestnictwa w przedsięwzięciu jakim jest Dolnośląski Festiwal Biegów Górskich. DFBG jest to cykl zawodów gdzie będą prowadzone klasyfikacje generalne dla poszczególnych dystansów. Poniżej przedstawiamy spisane najważniejsze zasady regulaminu oraz postępowania których będziemy wymagać od każdego z uczestników. Jest to szczególny i trudny czas zarówno dla Was, jak i dla nas, dlatego prosimy by każdy podchodził do wprowadzonych reguł i zasad z odpowiedzialnością i nie powodował niepotrzebnych problemów. Od nas wszystkich zależy czy impreza w takich warunkach będzie określana jako potrzebna i bezpieczna, co może dać drogę do oceny naszego środowiska za zdyscyplinowanego i odpowiedzialnego, by w najbliższej przyszłości móc wnioskować o zniesienie kolejnych ograniczeń organizacyjnych.
 
⭕️ZASADY OBOWIĄZUJĄCE NA DFBG 2020 - EDYCJA COVID 19 ⭕️
 
& 1️⃣ BIURO ZAWODÓW
 
Biuro zawodów znajdować się będzie w Domu Zdrojowym (ul. Orla 7). Tak jak wcześniej wspominaliśmy (#2 komunikat: https://bit.ly/2zc6Zle) - ograniczamy pracę biura zawodów do minimum. Na miejscu otwarte będą stanowiska w których będziecie mogli odebrać swoje pakiety startowe. Celem zminimalizowania tłumów i kolejek - dojście do stanowisk będzie koordynowane przez naszych wolontariuszy oraz ekipę organizatorów.
 
▪️ODBIÓR PAKIETÓW STARTOWYCH - przeczytajcie UWAŻNIE.
 
Zawodnicy będą mogli odebrać swój pakiet startowy na podstawie KARTY BIEGACZA. Zostanie ona wysłana do każdego zawodnika PRZED ZAWODAMI drogą mailową na adres, który został podany przy rejestracji. Jeżeli nie otrzymacie Karty Biegacza na swojego maila (sprawdźcie też wcześniej SPAM:)- będzie ona dostępna do pobrania na stronie z zapisami pod adresem https://b4sportonline.pl/dolnoslaski_festiwal_biegow_gorskichfbclid=IwAR1TTNTHXa7PrP637ZnbEOJuZZtnPNhjGxou8gsIkqV09ZS8l3wWCwVjXgk /
 
❗️❗️❗️WYSYŁKA KART ORAZ WYBÓR GODZIN STARTÓW ROZPOCZNIE SIĘ OD ŚRODY 08 LIPCA 2020 r od godz. 15:00.
❗️❗️❗️GODZINY STARTÓW PROSIMY OKREŚLIĆ NAJPÓŹNIEJ DO 15 LIPCA 2020 r., PO TYM CZASIE ZOSTANĄ PRZYZNANE LOSOWO.
 
W wiadomości, w której przesłana zostanie Wam karta biegacza, znajdować się będzie link przekierowujący Was do indywidualnego systemu rejestracji godziny wyjścia na trasę wybranego biegu. Jeżeli nie otrzymacie maila, możecie wejść na stronę https://b4sportonline.pl/, zalogować się na swoim koncie za pomocą loginu (e-mail) oraz hasła. Wejdźcie w zakładkę "Moje wydarzenia", na liście wydarzeń odnajdźcie bieg, w którym bierzecie udział. Następnie kliknijcie na pomarańczową ikonkę, aby edytować zgłoszenie, a tam wybieracie deklaracje godziny startu. Jeżeli macie problem z dostępem do konta, napiszcie pod adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 
Określenie czasu odbioru pakietu jest orientacyjne, ma pomóc usprawnić odbiór pakietów i pozwoli uniknąć ewentualnych kolejek w Biurze Zawodów. A jak wiecie, bywają one długie :)
Odbiór pakietów startowych możliwy będzie w następujących godzinach:
 
CZWARTEK (16 lipca 2020)
12:00 - 17:30 weryfikacja zawodników z dystansu Bieg 7 Szczytów 240km i Super Trail 130km
18:00 – 21:00 weryfikacja zawodników z dystansu Bieg KBL 110 km i Golden Mountains Trail 33 km
 
PIĄTEK (17 lipca 2020)
10:00 – 20:00 weryfikacja zawodników z dystansu Bieg KBL 110 km i Golden Mountains Trail 33 km
14:30 – 20:00 weryfikacja zawodników z dystansu Ultra Trail 68 km, Złoty Maraton 45km i Złoty Półmaraton 21 km
 
SOBOTA (18 lipca 2020)
4:00 - 11:00 weryfikacja zawodników z dystansu Ultra Trail 68 km, Złoty Maraton 45 km i Złoty Półmaraton 21 km
16:00 - 20:00 weryfikacja zawodników z dystansu Trojak Trail 10 km
 
NIEDZIELA (19 lipca 2020)
07:00-10:00 weryfikacja zawodników z dystansu Trojak Trail 10 km
 
Pamiętajcie:
❗️KARTĘ BIEGACZA należy wydrukować, wypełnić i dostarczyć do biura zawodów;
❗️KARTA BIEGACZA jest podstawą odbioru pakietu startowego;
❗️KARTA BIEGACZA musi być wypełniona zgodnie z informacjami podanymi podczas rejestracji na zawody;
❗️Pakiet startowy należy odebrać tylko i wyłącznie OSOBIŚCIE;
❗️W Biurze Zawodów nie będzie możliwości wydrukowania KARTY BIEGACZA;
 
Jeżeli chcecie odebrać pakiet za zawodnika, który nie bierze udziału w DFBG ( pakiet taki jest wydawany bez numeru startowego i chipa) pamiętajcie o posiadaniu upoważnienia ( ) oraz podpisanej i wydrukowanej KARTY BIEGACZA.
 
▪️SKLEPIK
Osoby, które zamówiły przy zapisach pamiątkową koszulkę techniczną będą mogły odebrać ją w sklepiku, na podstawie numeru startowego. Jeżeli chcecie odebrać koszulkę za innego zawodnika, należy mieć ze sobą odpowiednie upoważnienie - UPOWAŻNIENIE dostępne jest - https://bit.ly/3e7WEF9
Sklepik będzie zlokalizowany na terenie Bazy Zawodów.
 
▪️PARKINGI
Nie zapewniamy miejsc parkingowych dla uczestników Dolnośląskiego Festiwalu Biegów Górskich. W Lądku-Zdroju dostępnych jest kilka dużych parkingów, które możecie sprawdzić tutaj: http://dfbg.pl/informacje/parkingi
prosimy o zaparkowanie aut tylko w miejscach dozwolonych i nie parkowanie aut ( nawet na “chwilę” ) przy drodze publicznej oraz przy budynku Domu Zdrojowego (bazie zawodów)
 
 
&2️⃣ STREFA ZAWODÓW, START ZAWODÓW, STREFA START/META ZAWODÓW
 
Strefą zawodów jest strefa START/META oraz strefa BIURA ZAWODÓW i BUFETÓW. Nadzór nad tymi strefami obejmuje ekipa organizatorów oraz wolontariuszy, którzy będą dbać o to aby w w/w strefach nie przebywało więcej niż 150 uczestników ( a będziemy starali się minimalizować te ilości ) . Za powstałe skupiska ludzi poza strefą zawodów, organizator nie ponosi odpowiedzialności, jednakże będzie się starał dbać by takie nie powstawały.
 
 
▪️STARTY DFBG
Określając orientacyjny czas odbioru pakietu musicie określić od razu swój czas startu - jest on tym samym rezerwacją godziny startu. Zawody i poszczególne trasy podzielone będą na edycje do 150 osób, tak by dostosować się do obowiązujących przepisów. Jednakże organizator będzie prowadził klasyfikację generalną całego cyklu poszczególnego biegu. Liczony będzie czas netto każdego zawodnika.
Organizator zastrzega sobie prawo rezerwacji pierwszego slotu startowego ( 18 miejsc ) z pierwszych edycji dla biegów 240 km, 130 km, 110 km, 68 km, 45 km, 21 km oraz 10 km, a także dwóch pierwszych slotów startowych ( 36 miejsc - przeznaczone są one 25 mężczyzn i 11 kobiet, które walczyć będą o miejsca w TOP 10 ) dla biegu GTS 33km. Osoby startujące jako pierwsze w biegu GTS 33 km zostaną wyłonione poprzez ranking organizatora opierający się na rankingu punktacji ITRA. Ranking ten opublikujemy nie później niż do 13 lipca 2020 roku. Godziny startów dla poszczególnych edycji tras znajdziecie tutaj: http://dfbg.pl/informacje
 
Pamiętajcie:
❗️Wasz start odbywać się będzie indywidualnie w odstępach ok. 10 sekundowych aby zapewnić Wam jak najwięcej bezpieczeństwa;
❗️To Wy określicie godzinę swojego startu zaznaczając w odprawie on-line czas swojego startu w przedziale 3 minut. Po wejściu do strefy startu obsługa będzie Was wypuszczać w odstępach co około 10 sekund. Jeśli chcecie biec w podobnym przedziale czasowym co Wasi znajomi musicie zaznaczyć podobne godziny w formularzu;
❗️Nieoficjalnie, pierwsze godziny i miejsca startów z reguły przynawane są uczestnikom deklarującym przebiegnięcie dystansu w jak najkrótszym czasie :) Będzie to wygodniejsze dla szybszych i wolniejszych by na wąskich ścieżkach nie było niepotrzebnego problemu z wyprzedzaniem ( prosimy, weźcie tą informację pod uwagę) Są one jednak dostępne dla każdego;
❗️Jeżeli nie określicie godziny startu do dn. 15.07.2020 r. (niedziela) zostanie Wam ona przydzielona losowo;
W strefie zawodów zawodnicy zobowiązani są do zakrywania ust i nosa za pomocą maseczki lub chusty wielofunkcyjnej;
W strefie zawodów zawodnicy zobowiązani są do stosowania się do poleceń obsługi w/w stref tj. organizatorów i wolontariuszy.
 
▪️STREFA START/META
 
❗️zawodnik w strefie START/META zobowiązany jest zakrywać nos i usta
❗️zawodnik startuje dokładnie w tej godzinie, która została mu przypisana
❗️zawodnik powinien pojawić się w strefie START/META nie wcześniej niż 3 minuty przed wyznaczoną godziną startu.
w strefie START/META , w widocznym miejscu dla zawodnika będzie umieszczony zegar, wyświetlający godzinę startu
czas startu liczony jest po przekroczeniu linii startu tj. odczytania chipa ( czas netto)
❗️Po przebiegnięciu linii mety, prosimy o nie przebywanie w strefie START/META nie dłużej niż na krótki odpoczynek, posilenie się na punkcie bufetowym i szybkie zdjęcie :)
W STREFIE START/META MOGĄ ZNAJDOWAĆ SIĘ TYLKO OSOBY UPRAWNIONE DO STARTU W ZAWODACH ORAZ EKIPA ORGANIZATORA
 
 
 
&3️⃣BUFETY
Na każdej trasie edycji zawodów przewidziane są punkty odżywcze.
Ich pełen rozkład znajdziecie w informatorze technicznym, który znajdziecie w pakiecie startowym ale także tutaj: http://dfbg.pl/trasy-biegow ❗️ ZAKTUALIZOWANE PLIKI Z PUNKTAMI ODŻYWCZYMI POJAWIĄ SIĘ NA NASZEJ STRONIE INTERNETOWEJ DO PIĄTKU (10 LIPCA)
 
Uczestnicy zawodów są zobligowani do przestrzegania poniższych zasad:
❗️przed wbiegnięciem na punkt każdy zawodnik zobowiązany jest do zdezynfekowania dłoni. Środki do dezynfekcji będą dostępne przed wejściem do strefy bufetu;
❗️zawodnicy w strefie bufetu mają obowiązek zakrywania ust i nosa ;
❗️bufety odżywcze wyposażone będą w napoje ( woda, izotonik) oraz żywność (zamknięta w opakowaniach)
❗️Zawodnik może skorzystać z dostępnych produktów tylko po dezynfekcji dłoni;
❗️Na każdym bufecie odżywczym znajdować się będą termosy z wodą/izo. Zawodnik sam napełnia swoje flaski/kubki/bukłaki etc.;
❗️W strefie bufetów nie ma możliwości odpoczynku. Sugerujemy odpoczynek w pobliżu niej. Wówczas dopuszczalna jest pomoc supportu, ale jedynie w odległości nie dalszej jak 150 m od strefy bufetowej;
❗️W strefie bufetów jednocześnie znajdować się ograniczona liczba zawodników. Organizator zastrzega sobie prawo do wstrzymania zawodników przed wejście do strefy bufetów jeśli znajdować się będzie w niej zbyt duża liczba osób / czas wstrzymanych zawodników nie będzie odliczany / zawodnik może zrezygnować z korzystania z bufetu lecz ma obowiązek przebiec przez wyznaczoną matę pomiaru czasu;
w strefie bufetów obowiązuje zakaz przebywania kibiców i supportu.
 
W okolicy stref bufetów jest ograniczona liczba miejsc parkingowych. Jeśli nie będzie już dostępnych wolnych miejsc w wyznaczonych miejscach obowiązuje kategoryczny zakaz postoju na drogach publicznych.
 
&4️⃣ TRASY ZAWODÓW
 
W tym roku ze względu na obecna sytuację postanowiliśmy zmienić przebieg tras Biegu 7 Szczytów i Super Trail 130km na odcinkach, które przebiegały przez Republikę Czeską.
 
Pomimo, że granice zostały otwarte my patrzyliśmy na całą społeczność biegaczy a przede wszystkim osoby ze śląska, których obecnością zawsze cieszył się nasz festiwal. Zmiany nie są duże. Odcinek około 30 km trasy 130km/240 km wybiegający na czeską stronę został zamieniony na odcinek biegnący po pasie granicznym. Także zamiast punktu odżywczego na Masarykovej Chacie, punkt zlokalizowany będzie przy Stacji Ratunkowej GOPR / parking w Zieleńcu. Bilans zmiany kilometrażu będzie bardzo nieznaczny - około 2 km.
 
Najwięcej zmian wprowadziliśmy w przebiegu trasy Golden Mountains Trail 33 km oraz części Ultra Trail 68 km. Wyeliminowaliśmy odcinki asfaltowe, dodaliśmy więcej gór i terenu.
 
Dla wszystkich tras startujących w Lądku - Zdroju zmienił się także pierwszy kilometr tras - będzie mniej asfaltu ;-)
Zaktualizowane TRACKI dla wszystkich tras oraz dostęp do mapy opublikujemy na naszej stronie do piątku (10 lipca 2020 r.) - poinformujemy Was o tym w osobnym poście.
 
&5️⃣ DEPOZYTY
 
Uczestnicy Biegu 7 Szczytów, Super Trail i K-B-L, będą mieli możliwość złożenia depozytów potrzebnych na poszczególnych etapach zawodów. Na trasie, przepaki będą do odbioru w następujących punktach kontrolnych:
A4 – Długopole Zdrój
A8 – Kudowa-Zdrój
A13 – Bardo
Regulamin depozytów, godziny ich przyjmowania i odbiorów znajdziecie tutaj: http://dfbg.pl/dla-zawodnikow/depozyty-przepaki
 
& 6️⃣ TRANSPORT NA START K-B-L 110km
 
Organizator zapewnia transport na start z Lądka-Zdroju do Kudowy Zdroju dla chętnych (wymagana deklaracja podczas zapisywania się na zawody – dodatkowa opłata 20zł/os), wyjazd : Lądek-Zdrój – piątek , godz. 17.00).
 
&7️⃣ PASTA PARTY
Posiłek regeneracyjny wydawany będzie na terenie bazy zawodów, na świeżym powietrzu w odległości ok. 200 od strefy START/META - catering Willa Marianna. Posiłki będą wydawane w zamkniętych opakowaniach na podstawie numeru startowego.
 
&8️⃣ POLE NAMIOTOWE
 
Podczas Dolnośląskiego Festiwalu Biegów Górskich zawodnicy będą mogli skorzystać z Pola Namiotowego.
Informacje o polu namiotowym znajdziecie tutaj: http://dfbg.pl/informacje/pole-namiotowe
 
&9️⃣ ZAKOŃCZENIE
 
W ceremonii dekoracji uczestniczyć będą mogli jedynie zawodnicy sklasyfikowani jako zwycięzcy w danych kategoriach (OPEN, Kategorie wiekowe) - bez możliwości uczestniczenia w niej znajomych, przyjaciół, rodzin etc.
Dekorację dla poszczególnych tras będą odbywały się w Muszli Koncertowej na przeciwko Domu Zdrojowego (Biuro Zawodów) w następujących dniach i godzinach:
 
SOBOTA (18 lipca 2020)
▪️19:00 ogłoszenie wyników i rozdanie nagród - Super Trail 130km, Golden Mountains Trail 33km i Złotego Półmaratonu 21km
▪️▪️21:00 ogłoszenie wyników i rozdanie nagród - Ultra Trail 68 km i Złotego Maratonu 45km
 
NIEDZIELA (19 lipca 2020)
14:00 ogłoszenie wyników i rozdanie nagród dla najlepszych zawodników Biegu 7 Szczytów 240 km, K-B-L 110km i Trojak Trail 10km
 
&🔟❗️ZAPISY
 
Do 12 lipca ( niedziela) 2020 roku zawodnicy mają możliwość zapisania się i opłacenia swojego startu w formie ONLINE. Po tym terminie osoby, które nie opłaciły swojego startu będą usunięte z listy startowej a w przypadku wolnych miejsc na danym dystansie będą mogły ponownie zapisać się i opłacić swój start na miejscu w Biurze Zawodów.
 
 
&1️⃣1️⃣ INNE
▪️Każdy uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania regulaminu oraz zasad przedstawionych w komunikatach oraz wydawanych przez organizatora w trakcie trwania imprez.
Uczestnik który nie będzie stosował się do zaleceń i próśb organizatora może zostać zdyskwalifikowany i proszony o opuszczenie miejsc organizacji imprezy.
▪️Organizator w porozumieniu z medykami zastrzega sobie możliwość niedopuszczenia lub usunięcia z imprez osoby które wykazują objawy chorobowe lub są w złym stanie fizycznym.
▪️W strefach zawodów organizator może sprawdzać temperaturę ciała uczestnikom.
▪️Organizator zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian w regulaminie w trakcie trwania imprezy jeśli będzie wymagać tego sytuacja i bezpieczeństwo zawodników i organizatorów.
 
 
Wszystkie powyższe zasady zostały wprowadzone zarówno dla naszego jak i Waszego dobra. To Wy będziecie na trasie zawodów i to Wasze postępowanie jest najważniejsze. Wszyscy widzimy, że społeczeństwo potrzebuje aktywności fizycznej, zawodów i spotkań. My też tego potrzebujemy! Dlatego zmuszeni jesteśmy dostosować się do nowej formuły i zróbmy to razem. To od nas wszystkich zależy jak będzie wyglądała organizacja innych imprez sportowych.
 
Do zobaczenia w Lądku-Zdroju!
 
Z pozdrowieniami,
Piotr Hercog z ekipą organizatorów
 
----
 
📍 #1KOMUNIKAT https://bit.ly/2XtQdG5
📍 #2KOMUNIKAT https://bit.ly/2zc6Zle
🍀 #ListyStartowe https://bit.ly/3dQaU6n
 
www.dfbg.pl #dfbg2020 #edycjacovid19 #salomon #timetoplay

ENG BELOW

 

Drodzy Biegacze,

Okres wakacyjny i zaplanowany termin Dolnośląskiego Festiwalu Biegów Górskich zbliża się wielkimi krokami..

Komunikat ten i zasady, które chcemy przyjąć w realizacji są zbliżone do tych, które ogłosiliśmy na Supermaratonie Gór Stołowych.

My, jak i dziesiątki innych organizatorów stanęliśmy w trudnej sytuacji organizacyjnej i finansowej. Czy za kilka tygodni będziemy mogli zorganizować planowaną i wyczekiwaną przez uczestników imprezę? Czy wszystkie prace związane z przygotowaniem zawodów, rozpoczęte już na jesieni poprzedniego roku, pójdą na marne? Wierzymy, że nie!

Być może lada dzień usłyszymy, że ograniczenia w naszym codziennym funkcjonowaniu (także eventowym) zostaną zniesione i będziemy mogli w pełni cieszyć się swobodą życia i działania. Jednak nie wiemy czy nastąpi to za tydzień, dwa czy za miesiąc. Jako organizatorzy musimy mocno zintensyfikować bezpośrednie działania już minimum na miesiąc przed imprezą. Krótszy czas nie daje nam możliwości zorganizowania imprezy na odpowiednim poziomie. Dlatego zbliżył się czas decyzji. Po konsultacjach i rozmowach prowadzonych z samorządami, gospodarzami terenu, firmami współpracującymi jak i samymi wolontariuszami podjęliśmy decyzję, że...

♦♦♦ ORGANIZUJEMY DOLNOŚLĄSKI FESTIWAL BIEGÓW GÓRSKICH W TERMINIE 16-19 LIPCA 2020 ♦♦♦

Zdajemy sobie sprawę, że jest to trudne zadanie i być może część z Was nie będzie chciała brać udziału w biegu w obecnej sytuacji. Oczywiście rozumiemy to i tak jak pisaliśmy już w poprzednim komunikacie (http://dfbg.pl/informacje/aktualnosci/65-1-komunikat) jest dla Was przygotowana alternatywa późniejszych startów.

Dlaczego jednak zdecydowaliśmy się nie przenosić terminu zawodów?

» Dlatego, że uważamy, że organizacja takiego przedsięwzięcia biegowego, który w swej idei odbywa się w terenie niezamieszkanym, rozproszonym na kilkunastu czy kilkudziesięciu kilometrach nie powoduje zagrożeń większych niż dopuszczone już m.in. działalności marketów budowlanych, galerii czy organizacji wesel do 150 osób;

» Dlatego, że osoby biorące udział w takich wydarzeniach raczej nie mają problemu ze zdrowiem i raczej nie zagraża im bezpośrednio duże niebezpieczeństwo;

» Dlatego, że całość imprezy przygotowujemy na zmienionej formule, która jest zgodna z obecnie obowiązującymi nakazami i regułami dotyczących bezpieczeństwa;

» Dlatego, że planowana jest w Polsce organizacja jeszcze większej imprezy tj. Biegu Rzeźnika w terminie poprzedzającym nasze wydarzenie, która rozgrywać się będzie na podobnych zmienionych zasadach organizacyjnych. Zgody i nawet patronat otrzymała od Ministerstwa Sportu, Ministerstwa Rozwoju czy Generalnego Dyrektora Lasów Państwowych;

» Dlatego, że uważamy, że jeśli teraz - w okresie wakacyjnym - nie jest bezpieczne przeprowadzenie takich wydarzeń to na jesieni, za pół, czy za rok - tak samo lub bardziej będzie to problematyczne. Z wypowiedzi specjalistów jak i rządu słyszymy coraz częściej że wirus nie minie, że musimy nauczyć się z nim żyć. Jeśli nie teraz? To kiedy?;

» Dlatego, że my, ale także i dziesiątki firm współpracujących przy organizacji takich eventów stoi na krawędzi bankructwa i jeśli po 3-4 miesiącach przestoju nie powrócimy do naszych działalności to setki, a nawet tysiące osób z całej polski straci swoje miejsca pracy a budżet państwa nadal nie będzie mógł powrócić do normalności;

»  Dlatego, że po rozmowach z samorządami lokalnymi, pracownikami Parku Narodowego czy innymi gestorami hoteli, pensjonatów, restauracji mamy pełne poparcie i zielone światło do działań. Brak szybkiego odmrażania i pobudzania lokalnej przedsiębiorczości (szczególnie w miejscowościach turystycznych czy uzdrowiskowych) spowoduje katastrofalne skutki plajty wielu firm, a w dalszej konsekwencji upadek budżetów małych gmin i miast;

Jako organizatorzy chcemy jednak działać z rozsądkiem oraz zgodnie z obecnie panującymi rozporządzeniami i ograniczeniami. Dlatego zmieniliśmy pewne formuły i zasady aby spełniały wymagania, choć nie zrezygnowaliśmy i nie musieliśmy rezygnować z wielu elementów organizacyjnych, które nadają klimat i sens organizacji biegu.

Poniżej lista najważniejszych zmian dostosowujących Dolnośląskiego Festiwalu Biegów Górskich do realiów związanych z zapobieganiem rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19.

Najważniejsze z nich przedstawiamy poniżej, zachęcamy Was do ponownego zapoznania się z regulaminem: www.dfbg.pl/regulamin

1. Dolnośląski Festiwal Biegów Górskich to biegi towarzyskie z rejestrowaniem czasów do celów poglądowych.

2.Start poszczególnych biegów został wydłużony, rozpocznie się 1,5 godziny wcześniej i będzie miał charakter interwałowy co ok. 10 sekund, tak, aby uczestnicy mogli pokonywać trasę w rozproszeniu, a miejsce startu nie powodowało nagromadzenia biegaczy. Każdy z uczestników otrzyma inną godzinę startu o której poinformujemy na stronie organizatora oraz na e-mailu.

3.Trasy biegu – na chwilę obecną większych zmian nie przewidujemy. Jednak tak na 100% będziemy wiedzieć jak otrzymamy odpowiedzi na nasze pisma urzędowe a jest ich kilkadziesiąt !) Największą obawę mamy o odcinki na trasie 240km i 130km, które przekraczają granicę państwa z Czechami. Być może do czasu zawodów będzie już możliwe swobodne przekraczanie granicy, jednak dla pewności szykujemy alternatywę na te odcinki, która będzie prowadzić po polskiej stronie. O zmianach i decyzjach będziemy informować na naszych stronach i myślimy, że będzie to nie później niż do 30 czerwca.

4. Strefa mety zostanie ograniczona do minimum – nie będzie możliwości pozostania w niej dłużej niż odbiór medalu. Nie będzie też możliwe przebywanie w tej strefie osób towarzyszących i kibiców.

5. Posiłek regeneracyjny dla kończących bieg będzie wydawany w zamkniętym opakowaniu na wolnym powietrzu.

6. Organizacja punktów odżywczych zostanie lekko zmodyfikowana: – wolontariusze będą zaopatrzeni w maseczki i rękawiczki jednorazowe przez cały czas. Każdego zawodnika przed wejściem na punkt będzie obowiązywała dezynfekcja rąk (płyn zostanie wystawiony), produkty żywnościowe będą opakowane, pobierane samodzielnie. Nie będzie możliwości odpoczynku na punkcie. Nad całością porządku będą czuwać wolontariusze.

7. Biuro zawodów – praca biura stacjonarnego została ograniczona do minimum. Część jej obowiązków zostało przeniesionych do działania on-line. Każdy zawodnik będzie zobligowany do samodzielnego wydrukowania i wypełnienia karty zawodnika. Na tej podstawie zostanie wydany pakiet z numerem startowym i chipem. Godziny Biura Zawodów będą odpowiednio wydłużone. Odprawa zawodników on-line.

8. Strefa expo – ograniczona lub brak – w zależności od aktualnych wytycznych.

9. Ceremonia zakończenia – będzie podzielona na mniejsze uroczystości z rozbiciem na poszczególne biegi .Odbędą się tylko dla nagrodzonych, z zachowaniem wszelkich środków ostrożności.

10. Konkurso-losowanki i koncert – ponieważ te części imprezy zawsze cieszyły się dużą frekwencją i wzbudzały wiele emocji, postanowiliśmy zrobić Wam niespodziankę i zorganizować je… on –line. Odbędą się 3 dni po imprezie. Gwarantujemy wspaniałą zabawę.

11. Każdy zawodnik powinien być zaopatrzony w maseczkę przez cały czas trwania imprezy – obowiązkowe jej użycie będzie wymagane w miejscach skupisk ludzkich, pomieszczeniach zamkniętych.

12. Biegi Dla Dzieci - ze względu na sytuację i wprowadzenie wszelkich środków ostrożności w tegoroczne edycji festiwalu NIE ZOSTANĄ zorganizowane niedzielne Biegi dla Dzieci.

» » » Mamy na uwadze, że sytuacja dynamicznie się zmienia, dlatego jeśli obostrzenia będą mniejsze, oczywiście będziemy odpowiednio dostosowywać się do klasycznej formuły imprezy. Niemniej musimy brać także pod uwagę wariant mniej optymistyczny, włącznie z zakazem jej przeprowadzenia - jeśli decyzją władz jednak nie będziemy mogli przeprowadzić wydarzenia. Na chwilę obecną mamy pierwsze zgody lokalne dlatego zabieramy się do roboty, a Wam sugerujemy zabierać się za treningi! 

Liczymy na Wasze zrozumienie, śledźcie nas na bieżąco i trzymajmy kciuki za pomyślny finał! <3 

Z pozdrowieniami,
Piotr Hercog
Fundacja Maratony Górskie

www.dfbg.pl #dfbg #dolnoslaskifestiwalbiegowgorskich #ladekzdroj #ultra #ultrarunning

 

ENGLISH

Dear Runners,

The summer vacations and the dates of Lower Silesian Mountain Running Festival are approaching…The present statement and the rules we want to apply are very similar to these concerning SGS (Supermaraton of Stolove Mountains).As many organizations, we are facing a difficult challenge, both financially and logistically. Will we be able to organize an event that many runners have been waiting for?

It’s time to take decisions. After lots of recommendations and the discussions with the local governments, landowners, supporting companies and our volunteers, we decided:

WE ORGANIZE LOWER SILESIAN MOUNTAIN RUNNING FESTIVAL FROM 16TH TO 19TH OF JULY 2020.

We are aware that it’s a challenge and that many of you will not want to take part in the races in the current circumstances. It’s totally understandable and as we’ve already written in our previous statement(http://dfbg.pl/informacje/aktualnosci/65-1-komunikat) we prepared for you the possibility of participation in the later races as an alternative.

 We as organization are determined to act accordingly to a good sense and the current regulations and limitations. Here below you’ll find a list of the most significant changes that adjust Lower Silesian Mountain Running Festival to the requirements aiming the prevention of spreading the virus COVID-19.

We also encourage you to read the modified regulations: http://dfbg.pl/en/information/rules-of-competition

  1. Lower Silesian Mountain Running Festival is a social racing event where the times are recorded for reference only.
  2. The departure time of every race has been extended. It will begin 1,5h earlier and the competitors will depart successively with a 10s intervals. This will prevent a big gathering at the starting line and will help the competitors to keep the social distance during the race. The participants will be informed about their exact starting time on our website and by email.
  3. We do not plan any extensive changes in the routes but we’re still waiting for the final responses to our official letters. We do worry about 240 km and 130 km races where you have to cross the border with Czech Republic which currently is not allowed. In case this restriction remains valid when getting closer in time to the event, we are preparing the alternatives on the Polish territory. We’ll keep you informed through our website, hopefully not later than on the 30th of June.
  4. The arrival zone will be strictly limited - the finishers will be only allowed to receive a medal. The supporters and the public will not have access there.
  5. The post-race meals will be packaged and distributed in the outdoors.
  6. The aid-stations will be modified - the volunteers will be provided with masks and disposable gloves for the whole time of the event. All the participants will have to disinfect their hands (the liquid will be available for use), the food will be in packages, ready for pick up. It will not be allowed to rest there.
  7. The race headquarters will be very limited, they will work mosty online. All the participants will have to fill up their race form and to print it themselves. It will be required at the moment of picking up the bib and the chip. The working hours of the race headquarters will be extended. The registration of the participants will be online only.
  8. The Expo zone will be limited or canceled.
  9. The Closing Ceremony will be divided in smaller events related to the races. Only the participants will be allowed in and all the precautions will be taken.
  10. The lottery and the concert will happen... online, 3 days after the event. We promise you’ll have lots of fun.
  11. Each participant will have to carry a mask during the entire time of the event. It will be obligatory whenever you encounter a gathering of people and in the enclosed spaces.
  12. The Kids Race has been canceled.

 

We are aware that the situation constantly changes, therefore if the restrictions get reduced we’ll be moving towards the classic event. At the same time we still have to consider a less optimistic change, with a possibility of canceling the event if we are obliged by the government to do so. We count on your understanding. Please follow our page for further information. Now everybody keeps the fingers crossed!

Take care,

Piotr Hercog

Fundacja Maratony Górskie

 

#komunikat 

Drodzy Uczestnicy Dolnośląskiego Festiwalu Biegów Górskich, 

Choć ostatnie tygodnie nie są wesołe, to pozytywne myślenie nas nie opuszcza i codziennie pracujemy nad organizacją #dfbg2020. Cały  czas monitorujemy sytuację, rozmawiamy z partnerami i analizujemy możliwości i alternatywy jakie możemy wykorzystać. Mamy kilka wariantów rozwiązań, ale na chwilę obecną trzymamy je w zanadrzu i obserwujemy, która z opcji będzie możliwa.  Po rozmowach w tym tygodniu z samorządowcami ustaliliśmy, że nadal działamy z pierwotnym terminem, tj. 16-19 lipca 2020 roku.

Ponownie do analizy sytuacji wrócimy pod koniec maja. Z każdym miesiącem pandemii wiemy więcej, więc poczekajmy jeszcze trochę. Chcemy zdecydować i wybrać jak najlepsze rozwiązanie. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że nie możemy czekać do ostatnich dni z decyzją, dlatego nie martwcie się  - ostateczny termin festiwalu podamy na minimum 4-6 tygodni przed imprezą.

Nadal działamy zgodnie z harmonogramem i regulaminem, ale zdecydowaliśmy by wprowadzić drobne zmiany na Waszą korzyść:

 

  • przedłużona możliwość skorzystania z niższej opłaty startowej do 10 czerwca 2020 r. 
  • bezpłatne przeniesienie opłaty startowej na inną osobę do 10 czerwca 2020 r.
  • uzyskanie Vouchera o wartości 100 % poniesionej opłaty startowej, który będzie do wykorzystania na DFBG 2021 lub jednej z naszych innych nadchodzących imprez ( czas decyzji max. do 7 dni po oficjalnym ogłoszeniu i potwierdzeniu nowej daty zawodów): INFORMACJA Z 4.06.2020: VOUCHER MOŻNA UZYSKAĆ DO DN. 11.06.2020

 

  • Sztafeta Górska 2020 ( 28-30.08.2020);
  • Zimowy Półmaraton Gór Stołowych 2021 (23.01.2021);
  • Sztafeta Górska 2021 (9-11.04.2021);
  • Supermaraton Gór Stołowych 2021 (25-27.06.2021);
  • Dolnośląski Festiwal Biegów Górskich 2021 (15-18.07.2021)

Voucher jest przepisywany bezpłatnie i może być także przekazany innej osobie.

 

Wszystkie zmiany (oprócz automatycznego przeniesienia na nowy termin zawodów)  kierujecie poprzez e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pozostałe zapisy regulaminu na razie pozostają bez zmian.

Mamy nadzieję, że podane zmiany choć trochę  utwierdzą Was w przekonaniu, że nie stracicie swoich środków. Będziecie mieć także motywację do trenowania i prowadzenia aktywnego trybu życia, bo  kiedyś nadejdzie dzień, by wystartować na ulubionej trasie, jeśli nie na Festiwalu to na innej naszej imprezie. Nam Fundacji Maratony Górskie pozwoli to przeżyć ten czas mając świadomość, że chcecie do nas przyjeżdżać i lubicie nasz klimat, który staramy się budować na naszych zawodach od ponad 10 lat! A tymczasem bądźcie dobrej myśli i trzymajcie kciuki za to, abyśmy wszyscy spotkali się w planowanym  terminie 16-19 lipca na święcie trailu! 

 

 Fundacja Maratony Górskie 

Piotr Hercog 

 

Francuska firma Salomon od lat cieszy się ugruntowaną pozycją w środowisku biegaczy górskich Produkty Salomona w tym oczywiście obuwie są bardzo często oczywistym wyborem dla osób aktywnych, biegających w terenie czy górach. Tym bardziej, że portfolio firmy jest naprawdę szerokie. Ostatnie lata pokazują jednak, że firma Salomon coraz śmielej zdaje się spoglądać na biegi asfaltowe. Wyniki z ostatnich dwóch lat mówią same za siebie. Salomon odniósł sukces w sprzedaży detalicznej dzięki butom Sonic i Predict RA w 2019 roku, co zwróciło uwagę zarówno ekspertów specjalizujących się w prowadzeniu sklepów, jak i podiatrów. Sukces był możliwy dzięki wyjątkowemu podejściu do projektowania obuwia.

W sezonie wiosennym 2020 Salomon postanowił iść za ciosem tworząc gamę modeli Sonic: Accelerate, Balance i Confidence dedykowanych do biegania po asfaltowej nawierzchni.  Pracując z przekonaniem, że buty do biegania powinny współpracować z biegaczem, a nie być przeciwko niemu, Salomon opracował trzy nowe modele Sonica zaprojektowane tak, aby pasowały do specyfiki biegu każdego biegacza. Każdy model wyposażony jest między innymi w technologię OptiVibe firmy Salomon, która pomaga biegaczom oszczędzać energię, tak aby można było biegać dłużej i szybciej.

Optivibe wykorzystuje unikalną kombinację pianek - jedną do tłumienia uderzeń i wibracji przy kontakcie z podłożem, a drugą do napędzania,  umożliwiając skupienie się na poruszaniu do przodu. Aby stworzyć Optivibe, Salomon skonstruował i odtworzył wiernie ludzką nogę - w tym kości, mięśnie i więzadła tak, aby jak najbardziej skupić się i poznać biomechanikę ludzkiej nogi i stopy. Projektanci laboratorium biomechaniki Salomona skupili się na tłumieniu wibracji przy kontakcie stopy z podłożem co miało na celu zmniejszenie zmęczenia dolnej części nogi bez utraty dynamicznego odbicia. W rzeczywistości eksperci biomechaniki Salomona byli w stanie potwierdzić 15-procentowy spadek wibracji w porównaniu z tradycyjnym obuwiem biegowym. Rozwiązanie to pomaga zmniejszyć poziom drgań przenoszonych na stopę, dzięki czemu ogranicza zmęczenie, nie wpływając przy tym negatywnie na przetaczanie stopy. Optivibe to oczywiście niejedyna technologia zastosowana w nowej kolekcji Sonica.  Przyjrzyjmy się bliżej każdemu modelowi.

Ważący zaledwie 223 g Sonic 3 Accelerate to lekkie buty treningowe z funkcjami zaprojektowanymi w celu zoptymalizowania treningu prędkości. 6 mm drop powoduje, że but jest dedykowany raczej do biegaczy zaawansowanych, biegających poprawnie technicznie. Lekkie buty treningowe Sonic 3 Accelerate wyposażono w wiele elementów pozwalających zoptymalizować prędkość: opisana szczegółowiej technologia Optivibe zmniejsza drgania i zmęczenie mięśni, Geometric Decoupling  wspiera szybkie przetaczanie od kontaktu z podłożem do odbicia, a SensiFit™ sprawia, że but idealnie dopasowuje się do stopy i utrzymuje ją w miejscu, zapewniając komfort i dynamikę bez zbędnej masy.

W Sonicach zastosowano również sieteczkę Engineered Mesh. Zróżnicowany splot zapewnia wsparcie i trwałość lub elastyczność i przewiewność, w zależności od tego, co najbardziej potrzebne jest w danej części buta. Język buta wykonany w technologii OrthoLite® Impressions, która zapewnia natychmiastową wygodę. System ten wykorzystuje wolno odkształcającą się piankę, wykonaną w 50% z oleju pochodzenia ekologicznego. Materiał zaciska się, z czasem odwzorowując kształt stopy, przez co zapewnia dokładne dopasowanie i komfort. Z kolei technologia, w której wykonane są wkładki OrthoLite® gwarantuje wyjątkową amortyzację, wygodę, przewiewność i trwałość. Wykorzystanie tych wkładek to jeden z najlepszych sposobów na podniesienie komfortu użytkowania oraz funkcjonalności obuwia.

Dolnośląski Festiwal Biegów Górskich częścią Golden Trail National Series!

Dolnośląski Festiwal Biegów Górskich częścią Golden Trail National Series!

Niepełna dwa tygodnie minęły od ogłoszenia kolejnej, trzeciej już odsłony Golden Trail World Series, w której najlepsi biegacze górscy na świecie będą rywalizować o sławę, prestiż i spore jak na te dyscyplinę sportu pieniądze. Kto uważnie śledzi projekt marki Salomon, która stoi za stworzeniem tej Ligi Mistrzów biegaczy górskich, ten wie, że w tym roku na fali sukcesu organizacyjnego pierwszej edycji GTWS powstały edycje narodowe cyklu czyli Golden Trail National Series. W mijającym roku cykle narodowe odbywały się we Włoszech, oraz w połączonych formułach we Francji/Belgi, Hiszpanii/Portugalii oraz Czechach/Słowacji. W przyszłym roku do kalendarza czesko-słowackiej GTNS dołączy jeden z największych polskich festiwali biegów górskich DFBG, który na potrzeby cyklu stworzył nowy bieg Golden Mountains Trail.

Jakiś czas temu informowaliśmy, że światowa edycja GTS stanie się w przyszłym roku jeszcze bardziej atrakcyjna. Dosypano do puli więcej pieniędzy, zmieniono regulamin cyklu w taki sposób, aby zwiększyć rywalizację wśród biegaczy, zapowiedziano bardziej rygorystyczne kontrole antydopingowe. Wszystko zakończy się Wielkim Finałem w Argentynie, gdzie każde zdobywane punkty będą podwojone. Podobna rewolucja czeka edycje narodowe. Golden Trail National Series również będą rozgrywane według nowych zasad, a Wielki Finał będzie równie atrakcyjny jak finał światowy.

W roku 2020 edycje narodowe będą rozgrywane tak samo jak w poprzednim roku we Włoszech,  a na wspólną organizację serii zdecydowały się Belgia z Francją, Hiszpania z Portugalią oraz Czechy ze Słowacją, do której dołączy Polska. Polskie zawody odbędą się w ramach Dolnośląskiego Festiwalu Biegów Górskich – jednej z największych imprez w naszym kraju. Najlepsi zawodnicy z Polski, Czech i Słowacji będą rywalizować na trasie nowego biegu Golden Mountains Trail na dystansie 33 km/+1500.

Na potrzeby GNTS została stworzona niezwykle malownicza trasa, wiodącą głównie przez Złote Góry, przechodząca przez ruiny zamku Karpień i charakterystyczny Trojak. Zawody odbędą się w piątek o godzinie 15, a na ich ukończenie przewidziany jest limit czasowy wynoszący 7 godzin. Najlepsi zawodnicy otrzymają nagrody pieniężne, a dekoracja będzie miał miejsce w sobotę, tuż przed wieczornym koncertem.

W ramach czesko-słowackiej-polsko GTNS w przyszłym roku rywalizacja toczyła się w następujących zawodach:

26.04 Salomon Baba Kamzik - 26 km/+800

02.05 Czech Energy Perun Skymarathon – 41 km/+3400

30.05 Salomon Valassky HRB – 30 km/+110

06.06 Poludnica Run- 23km/+1500

17.07 Golden Mountains Trail – 33km/+1500

22.08 Salomon Jesenicky Marathon – 42 km/+1800

Biegaczom rywalizującym w GTNS w ogólnym rankingu będą uwzględnione ich trzy najlepsze wyniki w wyścigach kwalifikacyjnych  (Salomon Baba - Kamzík / Czech Energy Perun Skymaraton / Salomon Valašský Hrb / Poludnica Run / Golden Mountains Trail) plus wynik finału edycji narodowej, która tak jak w tym roku odbędzie się w ramach Salomon Jesenicky Maraton.

Top 3 najlepszych kobiet i mężczyzn każdej narodowej edycji GTNS otrzyma zaproszenia na Wielki Finał, który odbędzie się w ramach Volcanoes Trail na Azorach. Oczywiście wszelkie koszty logistyczne oraz pobytu leżą po stronie organizatora cyklu. W Wielkim Finale na Azorach zawodnicy będą z kolei rywalizowali o udział w światowej edycji Golden Trail Series w roku 2021. Najlepsza trójka zawodników i zawodniczek będzie miała zapewniony udział oraz pokryte koszty uczestnictwa w trzech wybranych przez siebie zawodach cyklu GTWS 2021.

Dynamiczny rozwój światowej jak i narodowych edycji Golden Trail Series powoduje, że do organizatorów cyklu zgłaszają się coraz to nowe kraje gotowe tworzyć narodowe serie w swoich krajach. Kierunek rozwoju wydaje się więc wyznaczony. Z jednej strony mamy zapewnienia, że kolejne kraje będą tworzyć swoje narodowe serie, z drugiej głośno mówi się, że formuła światowego GTS będzie w 2021 roku poszerzana o nowe zawody, pochodzące właśnie z cyklów narodowych. Prowadzi to również do wewnętrznej rywalizacji między zawodami w danym cyklu. Organizacja, poziom sportowy, frekwencja to główne czynniki, które będą brane pod uwagę w kontekście dołączenia do światowego GTS

Mówi Przemysław Ząbecki - Community Manager Running/Outdoor Amer Sports Polska

Bardzo się cieszymy, że w przyszłym roku dołączymy do czesko-słowackiego cyklu Golden Trail National Series. Póki co trzy imprezy będą się odbywały w Czechach, dwie na Słowacji i jedna w Polsce. Formuła rywalizowania w trzech sąsiadujących ze sobą krajach wydaje nam się atrakcyjna, tym bardziej, że poziom sportowy reprezentowany przez naszych sąsiadów jest naprawdę wysoki. Konfrontacja naszych zawodników z Czechami i Słowakami zawsze jest bardzo zacięta. Dla nas naturalnym wyborem miejsca na polską odsłonę GNTS był Dolnośląski Festiwal Biegów Górskich w Lądku-Zdroju, który jest wspierany przez markę Salomon od początku swojego istnienia.

DFBG to jedna z największych imprez biegowych w naszym kraju. Świetna organizacja, atmosfera, klimat i sprawdzony partner po drugiej stronie to wszystko powoduje, że zdecydowaliśmy się tworzyć GTNS właśnie w Lądku-Zdroju. Dla potrzeb GTNS powstaje specjalna trasa, wyznaczona przez Piotrka Hercoga o długości 33 km i przewyższeniach +1500 metrów. Golden Mountains Trail odbędzie się w piątek 17 lipca o godzinie 15, a biegowi będzie towarzyszył specjalny branding strefy startu i mety. Mamy nadzieje, że formuła GTNS będzie atrakcyjna dla naszych czołowych biegaczy i pojawią się oni nie tylko w Lądku-Zdroju, ale też na czeskich i słowackich trasach. Sama uczestnictwo w Golden Trail National Series powinno być dla biegaczy świetną przygodą”

W tegorocznej edycji GTNS CZ-SK bardzo dobrze radziła sobie Natalia Tomasiak, która do samego końca rywalizowała o zwycięstwo w całym cyklu z Czeszką Magdą Horką. Na skutek uchybień regulaminu, Polka zajęła ostatecznie drugie miejsce, mimo, że zgromadziła taką samą liczbę punktów jak zwyciężczyni cyklu oraz wygrała finałowe zawody – Jesenicky Marathon, wyprzedzając Czeszkę o dobrych kilka minut. Marnym, ale zawsze pocieszeniem jest fakt, że przypadek Natalii Tomasiak pociągnął za sobą spore zmiany w regulaminie Golden Trail Series w roku 2020.

Zapisy na Golden Mountains Trail od 2 grudnia 2019 r. godz. 9:00 na www.dfbg.pl/zgloszenia

Więcej o Golden Trai Series na: https://www.goldentrailseries.com/ oraz https://www.goldentrailseries.com/series/cze/

Więcej o biegu Golden Mountains Trail na http://dfbg.pl/

Tekst: informacja prasowa

Foto: Łukasz Buszka

 


Czy ktoś z Twoich bliskich marzy o przebiegnięciu półmaratonu?
Najlepszy przyjaciel chce sprawdzić swoje siły pokładowe w Ultramaratonie?
A może razem ze swoim mężem lub żoną chcesz wystartować na dystansie 110, 130 lub 240 kilometrów?


Podaruj im świąteczny pakiet na Dolnośląski Festiwal Biegów Górskich 2020.

Jeśli chcesz sprawić świąteczny prezent swoim bliskim i znajomym w postaci pakietu startowego, a przy tym wywołać ultra radość to idealna okazja aby zapisać ich teraz na #DFBG.Możesz zamówić dla nich jeden z siedmiu voucherów prezentowych:

  • Bieg 7 Szczytów 240km
  • Super Trail 130km
  • KBL 110km
  • Ultra Trail 68km
  • Złoty Maraton 45km
  • Złoty Półmaraton 21km
  • Trojak Trail 10km

↘️Co trzeba zrobić? ↙️
Do 21 grudnia napisać wiadomość na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. i zawrzeć w niej następujące informacje:
1.Który voucher wybierasz.
2.Dane ZAMAWIAJĄCEGO voucher prezentowy (imię, nazwisko, adres e-mail, telefon kontaktowy)
3.Dane osoby obdarowanej prezentem ( imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu, datę urodzenia, kraj, nazwa klubu)
4.Jeżeli chcielibyście zamówić koszulkę dla obdarowanej osoby lub sprawdzić czy już to zrobiła, również prosimy o zawarcie tej informacji w wiadomości e-mail.
5.Uiścić opłatę za voucher na konto organizatora, a następnie przesłać potwierdzenie przelewu na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dane organizatora:
Fundacja MARATONY GÓRSKIE
ul. Wrzosowa 11
57-350 Kudowa-Zdrój
Tel. +48 513 423 887
Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
mBank 89 1140 2004 0000 3802 7717 9361
IBAN: PL89 1140 2004 0000 3802 7717 9361
SWIFT:BREXPLPWMBK.

Obdarowana voucherem osoba na listę startową zostanie wpisana po 1 stycznia 2020 roku, tak aby nie psuć jej świątecznej niespodzianki!

Vouchery nie podlegają zwrotowi.
Vochery prezentowe możecie zamawiać do 21 grudnia 2019 roku.

www.dfbg.pl

 

Niespełna dwa tygodnie od zapisów, a na naszych listach startowych mamy już ponad 1200 zapisanych zawodników. Największym zainteresowaniem niezmiennie cieszy się Złoty Maraton oraz 110 kilometrowa trasa Kudowa-Bardo-Lądek. Jak będzie dalej? Nie wiemy ale jesteśmy pewni, że to będzie wyjątkowy festiwal! :) 

 

Zapisy: www.dfbg.pl/zgloszenia 

Strona 1 z 2

Sponsorzy i partnerzy

Sponsor główny:

Sponsor główny

Sponsorzy:

Sponsorzy
Sponsorzy
Sponsorzy
Sponsorzy
Sponsorzy
Sponsorzy
Sponsorzy
Sponsorzy

Partnerzy:

Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy

Organizatorzy:

Organizatorzy

Biegi partnerskie:

Biegi partnerskie
Biegi partnerskie
Biegi partnerskie
Biegi partnerskie

Partnerzy organizacyjni:

Partnerzy organizacyjni
Partnerzy organizacyjni
Partnerzy organizacyjni
Partnerzy organizacyjni
Partnerzy organizacyjni
Partnerzy organizacyjni
Partnerzy organizacyjni
Partnerzy organizacyjni
Partnerzy organizacyjni
Partnerzy organizacyjni
Partnerzy organizacyjni
Partnerzy organizacyjni
Partnerzy organizacyjni
Partnerzy organizacyjni
Partnerzy organizacyjni
Partnerzy organizacyjni
Partnerzy organizacyjni